Pénteken ritkábban járnak a 3-as metró szerelvényei a délelőtti és délutáni csúcsidőben, az előírt 3 perc 20 másodperces követési idő helyett 4 percenként, mert az újpesti végállomási kitérő egyik váltója csütörtökön meghibásodott – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A pályahiba miatt a Kőbánya-Kispest és Újpest-Városközpont között közlekedő szerelvények az előírtnál lassabban tudnak csak visszafordulni, mivel óránkénti 5 kilométeres sebességkorlátozást vezettek be.
A BKV szakemberei csütörtök éjszaka megkezdik és várhatóan szombatra virradóra, az éjszakai üzemszünetben tudják majd befejezni a váltó javítását.
A szakemberek csütörtök éjszaka az üzemszünetben kicserélik az M2-es vonal Pillangó utcai váltójának a hasonló középdarabját, majd a kiszerelt darabot leköszörülés és méretre igazítás után péntek éjjel beépítik az újpesti végállomás váltójába. A teljes munka csütörtök éjjel nem végezhető el, ezért pénteken rendkívüli menetrend szerint közlekedik a metró az M3-as vonalon.
Csütörtökön többperces torlódások is voltak a vonalon. Üzemkezdettől azt tapasztalhatták az észak-déli metróvonal utasai, hogy a szerelvények a szokásos tempónál jóval lassabban haladnak, hosszabb a menetidőt, a kocsi az állomásokon és az alagútban is ácsorognak.
A szerelvényeket a reggeli és a délutáni csúcsidőben az előírt 3 perc 20 másodperces követési idő helyett 4 percenként indítja a BKV, a csúcsidőn kívüli 5 perces követési idő nem változik. A végállomási torlódások elkerülése és a szerelvények egyenletes indítása érdekében az újpesti végállomáson külön, a metrók gyors visszafordulását segítő személyzet dolgozik.
Ha a BKK késést tapasztal a vonal forgalmában, két tartalékvonat áll majd készenlétben az egyenletes közlekedés biztosításához. Pénteken előfordulhat, hogy ha Újpesten mégis torlódás alakul ki, egy-egy szerelvény visszafordul majd az Árpád hídnál Kőbánya-Kispest felé, és ekkor a következő szerelvénnyel lehet az újpesti végállomásig utazni.
A Metróért Egyesület csütörtökön közleményt adott ki. Ebben azt javasolja a BKK-nak, hogy a sűrűbb követésű időszakokban minden második metrószerelvény csak Kőbánya-Kispest és Árpád híd között közlekedjen, ezzel biztosítva a vonalon az egyenletes közlekedést, illetve csökkentve ezzel az alagútban töltendő kényszerű várakozási időt.
"A járművek rossznak minősíthető műszaki állapota miatt mindenképpen arra kell törekedni, hogy a szerelvények az alagútban lehetőség szerint ne tartózkodjanak" - írja közleményében az egyesület