Tarlós nem nevel tyúkot tévésdobozban
Megoldottuk az Alstom-ügyet: kikerült például a szerződésből a vis maior-tétel, amivel olyan előnytelen volt a megállapodás, mint amikor valaki úgy vesz tévét, hogy ha elromlik, meg se javíttathatja, legfeljebb kiszedheti a belsejét és tyúkot nevelhet benne, mondta Tarlós István a fővárosi önkormányzat első két évét értékelő sajtótájékoztatóján.
Tarlós István szerint azonban az Alstom-szerződésnél is volt nagyobb sikertörténete a fővárosnak, mégpedig a Vízművek részvényeinek visszaszerzése. Az akciót a főpolgármester a ciklus legnagyobb eredményének nevezte.
A 4-es metróról is optimistán nyilatkozott: véleménye szerint ha sikerülnek az egyeztetések, akkor 2014-re elkészül. Kedden délután például a Siemens-szel tárgyalnak a kötbérekről. A metrószerződésről Tarlós úgy nyilatkozott, hogy az „minden idők legrosszabb szerződése".
A BKV helyzetéről elmondta, hogy Orbán Viktor segített megmenteni a romokban heverő céget. A közlekedési társaság 62 milliárd forintos hitelállományát sikerült refinanszírozni 2015-ig, de a kölcsönöket akkor vissza kell fizetni, tehát pénzt kell rá szerezni valahonnan. A főpolgármester kérdésre azt is elárulta, hogy a BKV-mentés, és a tervezett beruházások támogatása ellenére kevesli a pénzt, amit a főváros a súlyához képest kap a központi költségvetésből.
Tarlós szerint sikeres volt az új városüzemeltetési modell, azaz a Budapesti Városüzemeltetési Központ és a Budapesti Közlekedési Központ felállítása. Míg az előbbi milliárdokat spórolt, addig az utóbbi 50 milliárdos támogatást hozott.
A főpolgármester megemlítette a duna-parti CET-et, mondván, a főváros visszaszerzett a beruházásból 21 milliárd forintot. (A 8,5 milliárd forintért felépült CET-ért a főpolgármester szerint 25 év alatt 31 milliárdot kellett volna fizetni a fővárosnak, de mivel sikerült visszavenni, 21 milliárddal kevesebbet kell kicsengetni. A CET projektet az Index a Halpénz rovatban külön figyelemmel kíséri.)
Tarlós pozitívumként említette még a dunai hajózás beindítását, a járműbeszerzéseket, kerékpárutak építését, a Széll Kálmán tér tervezésének elindítását. Dicsekedett még a Római-parti gát tervezésének megkezdésével és a Margit-szigeti szökőkút újjáépítésének tervével.
Az Index a héten interjúsorozatot indít, amelyben a fővárosi frakcióvezetők is kiértékelik a Tarlós-éra első két évét.