Tarlós: Ezen a szokásán változtasson
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Kemény hangú levélben utasítja rendre Tarlós István főpolgármester Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatóját.
„Nem helyeslem, hogy ütemtelenül halmoz el levelekkel, melyek tartalma legalábbis részben, elkésett intézkedések, vagy utolsó pillanatban előadott, határidős elképzelések adminisztrációs önigazolását szolgálja. Az a határozott kérésem, hogy ezen a szokásán változtasson! Különös tekintettel arra kérem ezt, mert olykor nem az előadott folyamat egészét, annak csak bizonyos részleteit fejti ki." - ezt Tarlós István főpolgármester írta Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának. A levelet a Figyelő szerezte meg és tette közzé, a teljes szöveg onnan tölthető le..
A kemény és rendreutasító hangvételű levélben Tarlós a BKK által kiírt busztenderről ezt írja Vitézynek: „ne keressen formális kibúvókat, mert az önkormányzat költségvetési biztonságán túl Önnek is érdeke, hogy felelőtlen, értelmezéseken alapuló, komoly mértékű kötelezettségvállalások ne történjenek". A főpolgármester levelében arra is felszólítja Vitézy Dávidot, hogy „kerülje a jövőben, hogy a kibúvó keresés folyamatában úgy fordul egy másik helyettesemhez (harmadik személyhez) támogatásért, hogy azt közben elhallgatja előlem". Levelében többször is azt ajánlja Vitézynek, hogy a feltett kérdések megtárgyalására egyeztethet időpontot a főpolgármesteri titkárságon.
A BKK nemrég kiírt busztenderének eredménye szerint a Széles Gáborhoz köthető Videoton tulajdonában lévő VT-Transman 150 új Mecedes Citaro busszal alvállalkozásba venne több buszvonalat. Tarlós szerint a fővárosnak nincs 2,5 milliárd forintja a kiszervezésre, emiatt Vitézyvel és a fővárosi Fidesz-frakcióval is vitája alakult ki.
Várszegi Gyula, a BKV igazgatósági elnöke korábban arról tájékoztatta Tarlós Istvánt, hogy a busztender megvalósításával teljesen ellehetetlenülne a BKV működése. A 150 busz 8 évre való kiszervezése nagyjából évi 3-3,5 milliárd forintos pluszköltséggel terhelné meg a BKV büdzséjét. További 5-600 millió forint kellene a végkielégítések kifizetésére, miután a kiszervezéssel nagyjából 500 buszsofőrt és szerelőt kellene elbocsájtani a cégtől.
A fővárosi Fidesz-frakció szerint az új buszok beszerzése és a vonalak üzemeltetésének kiszervezése még így is olcsóbb lenne, mint a régi járművek szervizelése.
A busztender körüli viták miatt a fővárosi közgyűlés hétfő reggelre összehívott rendkívüli ülése másfél órás csúszással kezdődött.