2016-tól jöhet a dugódíj Budapesten
2016-től indulhat a dugódíj bevezetése a fővárosban – nyilatkozta a napi.hu-nak adott interjújában Tarlós István, aki szerint a rendszer bevezetéséhez módosítani kell a jogszabályokat és meg kell határozni a zónákat is.
Tarlós a négyes metró kapcsán arról beszélt, hogy bár általában nem butaság fejleszteni a metróhálózatot, de erről a projektről „sok kérdés vetődött fel″:
Túl sűrűn vannak a megállók, pazarlóan drága állomások épülnek, kis időmegtakarítás érhető el a felszíni közlekedéshez képest... És akkor nem beszéltünk arról, hogy igazán gazdaságos csak a második szakasz üzembe lépésével lenne.
Tarlós „kicsit aggódik azért, mert a Siemens még februárban is módosítani akarja a biztosító rendszer szoftverjét″, ennek ellenére biztos abban, hogy legkésőbb áprilisban átvághatja a szalagot. Tarlós arról is beszélt, hogy az automatikus kocsik rendelésénél fontosabb lett volna az állomások védőfalának felszerelése.
2015 végéig esedékes a kelenföldi állomás felszíni rendezése, az 1-es és 3-as villamosvonalak átépítése és a Széll Kálmán tér átalakítása a fonódó villamossal, de Tarlós szerint a dugódíj bevezetését 2016-ig el lehet halasztani:
Úgy néz ki, hogy a bevezetést egy-két évvel el tudjuk halasztani. Ez azt jelenti, hogy 2015 helyett 2016 lehet a rendszer induló dátuma. Ehhez persze módosítani kell az érvényben levő jogszabályokat és meg kell határozni a zónákat is. Úgy tervezzük, hogy ez utóbbi még idén ősszel eldől, és akkor másfél év marad a beruházás megvalósítására.
Tarlós szerint a hármas metrót is fel kéne újítani, a pálya, az alagút és a kocsik felújítása összesen 160-190 milliárd forintba kerül. Tarlós szerint logikus lenne, hogy a kocsikat a gyártó orosz cég újítsa fel, az új kocsik vásárlása másfélszer annyiba kerül, mint a felújítás.
Bármelyiket is választjuk, nyílt közbeszerzési pályázatot írunk ki még az idei év első felében. Nekem mindegy, hogy végül melyik változat mellett döntenek, a lényeg az, hogy gyorsan kell lépni, mert a helyzet valóban kritikus.
− mondta erről Tarlós.