Jelképesen elkezdték fonni a budai villamosokat
Idén ősszel megkezdődik a budai fonódó villamoshálózat építése – jelentette be Tarlós István főpolgármester a munkákat jelképesen elindító sajtótájékoztatón. A fejlesztés célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak ismét egységes hálózatot alkossanak, ezáltal új, átszállásmentes kapcsolat jöjjön létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között, áll a BKK honlapján.
A projekt szerint a 17-es villamos egyesül három budai járattal (a 19-es, a 41-es és a 61-es villamosvonalakkal), tehát észak–déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat épül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. A rekonstrukcióhoz kapcsolódva átépül a Széll Kálmán tér vágányhálózata is.
A budai fonódó villamoshálózatra új, alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamosok érkeznek a jövőben. A kivitelezés már idén ősszel elindul, de a legjelentősebb forgalomkorlátozással járó munkákat 2015 tavaszán és nyarán végzik majd. A budai fonódó összköltsége: 17,6 milliárd Ft, ebből a Széll Kálmán téri ág költsége 12,5 milliárd Ft, a Bem rakparti ág költsége pedig 5, 1 milliárd Ft.