A BKK látványtervháborút indított

2014.12.01. 16:09 Módosítva: 2014.12.01. 19:53

A BKK nyilvánosságra hozta a honlapján a fővárosi dunai fejlesztésről szóló megvalósíthatósági tanulmányt, amely eddig a fiókban várta, hogy a fővárosi önkormányzat előrukkolhasson vele. A cég múlt héten indult kommunikációs inváziójának valószínűleg az az oka, hogy Vitézy Dávid szerdán várhatóan ki lesz rúgva a BKK éléről, a társaságot pedig kettéválasztják. A főváros szerint Vitézy most egyeztetés nélkül mindent kipakol az internetre, ami az asztalfiókjában van.

Nem akartuk, hogy a szemétben végezze, ha már ennyit dolgoztunk rajta

– mondta egy BKK-s forrásunk arra a kérdésre, hogy miért tették ki a fővárosi dunai hajózás fejlesztéséről szóló megvalósíthatósági tanulmányt és a látványterveket az internetre, amikor az már jó ideje arra vár, hogy Budapest vezetése majd nagy csinnadrattával bemutatja.

A látványtervháború még múlt héten indult, amikor az Urbanista a BKK Facebook-oldala alapján kihozta a főváros kötöttpályás közlekedésének fejlesztési terveit. Erre Tarlós István egy hírtévés interjúban úgy reagált, hogy  

A BKK vezetője kiteszi a Portfolióra egy végeláthatatlan lista keretében és megpróbálja úgy beállítani a dolgot, mintha ez az egész egyedül az ő kizárólagos szellemi és egyéb terméke lenne, ez az én szememben idétlenség. Ezeket meg kell szüntetni.

A kommunikációs offenzívát úgy tűnik, mégsem sikerült megszüntetni, ennek jele a hajózási koncepció nyilvánosságra kerülése. Mint Szűcs-Somlyó Máriától, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatójától megtudtuk, ez az akció sem volt egyeztetve a városházával.

Most hirtelen minden, ami Vitézy fiókjában volt, kikerül az internetre

– mondta lapunknak. Hozzátette: a terveket a BKK-n keresztül a fővárosi önkormányzat rendelte meg, fizette ki, nem kezelheti azokat a sajátjaként Vitézy Dávid.

A koncepció egyébként arról szól, hogy megérné kiépíteni a dunai hajójáratokat, mert több városrészben és az agglomerációban reális alternatíva lenne, kiváltaná a révhajókat, sok esetben a hidakat. Elsőnek egy négyvonalas (két alap + két kiegészítő) hálózat létesülne a városhatáron belül, amire később ráépülhetne egy Százhalombatta-Dunafüred és Nagymaros között közlekedő agglomerációs járat. Ehhez 18 darab városi és hat darab helyközi hajót venne a főváros, darabonként 440 és 550 millió forintért. A hajókról és állomásokról már látványtervek is készültek:

A BKK szerint a megvalósíthatósági tanulmány azért készült, hogy a következő ciklus uniós támogatásainak megszerzésekor építeni lehessen rá.

Frissítés: Megjött a villamos is

A BKK kirakta a honlapjára a villamos- és trolifejlesztésekről szóló tanulmányok összegzéseit is.

Frissítés 2: Leállt a BKK honlapja

Cikkünk megjelenése után nem sokkal leállt a BKK honlapja. A cikkünkben a linkekre kattintva a következő üzenet várja az arra tévedőket: "Ez a weboldal nem érhető el." Az üzemzavar okáról nincs egyelőre információnk.

Frissítés 3: Ismét megy a bkk.hu

A BKK honlapja hat óra után ismét elindult. Lehet, hogy legfrissebb hírük okozta a virtuális trombózist, miszerint megnyitották a BKK újabb két ügyfélközpontját Kőbánya-Kispest M és a Ferenciek tere M metróállomáson, ahol minden ügy elintézhető: jegy- és bérletvásárlás, közlekedési információk, taxipanasz-kezelés, MOL Bubihoz fűződő ügyintézés és általános utastájékoztatás.