Felújított orosz metró: melegben gond lesz

DSC 3841
2017.03.22. 07:14
Hétfőn Tarlós István főpolgármester elindította az első felújított orosz metrószerelvényt a 3-as vonalon. Ezzel kapcsolatban kértük olvasóinkat, írják le első benyomásaikat. A végeredmény elég vegyes.

Az biztos, hogy mindenki örömmel fogadta a felújított metrókocsikat. Ez nem csoda, mert senki sem szeret olyan 40 éves szerelvényeken utazni, amik bármikor elkezdhetnek füstölni. Nézzük először tehát a pozitívumokat:

Zaj:

  • Ahhoz képest, hogy miből van, csendes.
  • Tetszett, hogy halkabb lett menet közben.
  • Szerintem nagyon csendes, ha a pálya is fel lesz újítva, akkor még kényelmesebb lesz.

Külcsín:

  • Újnak hat - jó messziről.
  • Tetszik, szép, szerintem sokkal hangulatosabb, mint az Alstom.
  • Szerintem hatalmas előrelépés a régi szerelvények helyett.

Világítás: 

  • Végre normális a világítás, lehet könyvet is olvasni.
  • Az utastér-világítás KöKI felé halvány, vissza jó. A végállomáson egyszer mér, és az egész úton ahhoz van igazítva a fényerő?

Amin javítani lehetne:

Ajtók:

  • Tetszett, az ajtók végre nem csapódnak össze elemi erővel.
  • A "Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak" hang meglehetősen halknak minősült számomra.
  • Az indításjelzővel egy időben az ajtók is bezáródnak, a "Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak" bemondás pedig mire véget ér, már el is indul a szerelvény. Ez így a kezdetekben balesetveszélyes szerintem.
  • Az ajtók záródására figyelmeztető jelzésekből több is van, de mindegyik későn szólal meg.
  • Az ajtók működése lassú.

Rugózás:

  • Nem légrugós a futóműve, az elve az elődhöz hasonló, állomásokon dülöngél. Ez soha nem fog úgy futni, mint az Alstomok.

Utastér:

  • A kettes metrón megszokott osztott ülőlapok személyenként nekem tetszenek, viszont a tagolás közepénél elhelyezett kapaszkodót nem tudtam értelmezni.
  • Kevés a kapaszkodó. Az ajtótérben vagy középkapaszkodó kell, mint az Alstomokon, vagy lelógó fülek. A mostani állapot nem jó.
  • A fémes hatású kapaszkodó jó lenne, ha normális anyagból lenne és nem kellett volna bilikék matricákat tenni rá. A matricák igen rövid életűek lesznek, több már most hámlik a vége mellett.

Az általános probléma: a szellőzés

  • Nem ment a szellőzés, ez így nem oké. Beragad a büdös, és zsúfolt kocsik esetében meleg is van, már most. Az ablakok is kevesek lesznek. Tudomásul kell venni, hogy a ventilátorokat járatni kell.
  • Lehet, hogy amikor én utaztam a hármas metró új szerelvényén, akkor éppen ki volt kapcsolva a szellőztető rendszer, de akármi is volt, délután hat körül, csúcsidőben elég meleg és fülledt volt a levegő a szerelvényben.
  • Délután 15.20 körül utaztam vele, tele volt emberekkel, és ahogy hallottam utastársaimtól, nem csak én vettem észre azt, hogy rendkívül meleg volt a járaton. A levegő beáramlását én nem észleltem, miközben ültem.
  • A ventilátorok, amik a légkondicionálók helyett vannak, nem fognak olyan jó levegőt biztosítani szerintem. 4 megálló után kezdett melegem lenni, pedig ventilátor alatt álltam. Nyáron illetve nagy tömegben nagyon be fog állni a levegő.

Kivitelezési hibák:

  • Ultragagyi az ólajtó zsanérokkal megfogatott ablaksáv feletti burkolat. A zsanérokat el kellene rejteni, ráadásul több helyen szintben sincsenek a burkolatok, igénytelen, nulla.
Olvasónk fotója
Olvasónk fotója
  • Van, ahol van a csavarok alatt alátét, van ahol nincs, van ahol úgy meghúzták a csavart, hogy a burkolaton repedések indultak meg a csavarok körül. Van ahol a bevodkázott Iván rossz helyre fúrt, kiszilózták és mellé került a jó csavar. 
Olvasónk fotója
Olvasónk fotója
  • Ritkán látni ilyen igénytelen, trágya kivitelezést. 

Norbi komplett értékelő videót küldött: