Megemelték a parkolási díjakat Óbudán
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Közbeszerzés Kft.: Mint arról a napokban beszámoltunk, lapogatás lett az asztalra csapás vége: nem szüntetik meg a lassan és drágán működő céget, ellenben csökkentik a hatáskörét.
Korábban a főpolgármester is pedzegette, hogy a Közbeszerzés Kft.-t be kellene zárni, végül az a döntés született, hogy megnyibálják a cég hatáskörét, azaz megemelik azt az összeghatárt, ami felett bonyolíthatja a közbeszerzéseket.
Az ellenzék kevesellte a lépést, Gy. Németh Erzsébet (DK) szerint az elmúlt években bebizonyosodott, hogy a cég fenntartásának semmi értelme, be kellene zárni, és sóval felhinteni a helyét. A témáról részletesebben itt olvashat:
Megemelték az óbudai parkolási díjakat: Mint arról a napokban beszámoltunk, nem jött be a fizetős parkolás Óbudának, a parkolás zsúfoltsága a 2015-ben bevezetett díjfizetés ellenére sem csökkent, ezért tovább emelnék a parkolási díjakat, hogy távol tartsák az agglomerációból érkező autósokat.
Tokody Marcell (Jobbik) szerint az alapvető probléma az, hogy hiányoznak a város széléről a P+R parkolók, ahol az agglomerációból érkezők letehetnék az autóikat. Szerinte ezeket kellene megépíteni, nem az autósokat sarcolni, mert az nem old meg semmit.
Bús Balázs óbudai polgármester közölte, hogy ha lett volna P+R parkoló és felfejlesztett tömegközlekedés, akkor nem kellett volna bevezetni a fizetős parkolást a kerületben. Viszont így, hogy nincs, ez maradt az egyetlen szabályzó eszközük. Szeneczey Balázs főpolgármester ismertette, hogy a főváros, ha nem is óriási ütemben, de építi a P+R parkolókat: 2010 és 2014 között 4000 férőhelyet alakítottak ki, és jelenleg szerződésük van további 3000 férőhelyre.
Az is elhangzott, további kerületek is szeretnék emelni a tarifákat, bővíteni a fizetős zónát. Erről Tarlós István főpolgármester beszélt, aki arra kérte a polgármestereket, hogy gyűjtsék össze javaslataikat, és azokat egyszerre tárgyalja a közgyűlés, ne kelljen minden hónapban ezzel foglalkozni.
A közgyűlés végül megszavazta, hogy emeljék a parkolási tarifát a kerületben, ahol eddig óránként 175 forintot kellett fizetni, ott 265 forint lesz a díj, ahol pedig eddig 265 forintot, ott óránként 350 forint a tarifa. Új parkolási övezetet is lesz Óbudán, ami északon egészen a Bojtár utcáig tart, mert a fizetős parkolás elöl oda menekülnek az autósok. A rendelet tarifaemelésre vonatkozó paragrafusai a kihirdetést (3-4 nap múlva) követő 31. napon lépnek hatályba. A témáról részletesen itt olvashat:
Duna-parti Bálna: A főváros régóta szenved az épülettel, drága volt az építés, drága az üzemeltetés. Ezért nemrég pályázatot írt ki az eladásra, de végül nem kellett senkinek. Horváth Csaba (MSZP) azt javasolta, hogy a főváros tartsa meg az épületet, és keressenek partnert a kulturális hasznosításra. Tarlós István erre azt válaszolta, hogy erre a célra többkísérlet volt, de nem sikerült, mert nagyon nehéz ilyen partnert találni. Ezért a közgyűlés úgy döntött, megbízzák a főpolgármestert, tárgyaljon a kormánnyal az épület eladásáról.