Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A BKV viheti végül a városnéző buszokat?

2018.06.13. 10:48 Módosítva: 2018-06-13 11:12:52

Eredménytelennek nyilvánította a városnéző buszok 15 éves koncesszióba adására kiírt pályázatot a fővárosi közgyűlés, egyben felkérték a BKV-t, vizsgálja meg, meg tudná-e oldani saját üzemeltetésben a városnéző buszoztatást.

Tokody Marcell, jobbikos képviselő a döntést megelőző vitában elmondta: nagyon furcsa, hogy a pályázatot az a cég nyerte volna, amelyiknek az ajánlata a 15 éves időszakra vonatkozóan 3 milliárd forinttal kevesebb, mint vetélytársáé. Szerinte a városnéző buszok üzemeltetése az aranytojást tojó tyúk, amit a fővárosnak a BKV-n keresztül meg kell tartania.

Gál József LMP-s képviselő szerint az egész pályázat bűzlött, és a nyertes cég fideszes vállalkozókhoz köthető.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes emlékeztetett rá, hogy a nyertest a Közbeszerzés Kft. hozta ki, de nem tudták megindokolni a 3 milliárd forintos különbséget ők sem.

Előzmények

Két éve döntött úgy a főváros, hogy hat helyett egyetlen cég kezébe adja a turisták körében népszerű városnéző buszok üzemeltetésének jogát. A szándék szerint így több pénzt besöpörhet a győztes cégtől, ráadásul rendezi a piacot, és környezetbarát buszokra cserélteti a jelenlegi buszokat. A pályázat megszületett, de a közgyűlés eredménytelennek nyilvánította, és új pályázatot írt ki. A következő tenderen a nemzetközi City Sightseeing franchise partnereként működő Mr.Nilsz Kft. és a Program Centrum Kft együtt indult, ezen kívül két cég, a Giraffe Hop on Hop off és az angol Big Bus jelentkezett. A Giraffe-ot kizárták, a Big Bus pedig jobb pénzügyi ajánlattal is csak második lett. A pályázatot végig belengte a gyanú, hogy bizonyos kormányzati érdekcsoportok azért nyomasztják a fővárost, hogy az általuk preferált céget hozza ki győztesnek.

A Közbeszerzés Kft-ról már megalapításakor megírtuk, hogy fideszes gazdasági szereplőkhöz köthető. A kft elmúlt évekbeli működését a működésképtelenség szóval lehetne legjobban leírni, ezért Tarlós István lapunknak adott interjújában bejelentette, hogy meg fogja szüntetni.

Szintén ebben az interjúban beszélt arról is, ahhoz, hogy ha a kormánynak az a célja, hogy a Fidesz az önkormányzati választásokra erősödjön Budapesten, több pénzt kell szánni a fővárosra. Ezért több pénzre számít a Lánchíd felújítására, hogy egyszerre, és rövidebb idő alatt végezhessék el a híd és a Várhegy alagút rekonstrukcióját.

A közgyűlés most felkérte őt, hogy kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal ez ügyben, a hiányzó források biztosításáról.

Hozzászólna? Csatlakozzon az Index tematikus Facebook-oldalához, és moderált körülmények között beszélgethet róla.