Egy taxis nemrég megkérdezte Demszky Gábor főpolgármestert, hogy miért szívatja őket, amire ő azt válaszolta, hogy a fővárosnak a következő két évben van lehetősége felvenni jelentős uniós támogatást, 2010-től már nem lesz rá esélye. 2010-től ugyanis már egy fejlettebb kategóriába tartozik majd a Budapestet is magában foglaló központi régió, amelynek nem jár majd akkora támogatás, mint a szegényebb térségeknek.
Ezért a fővárosi önkormányzat 2008-2010-re koncentrálja közlekedési nagyberuházásait. A főpolgármester megnyugtatásul közölte az újságírókkal, hogy lehet vizionálni a közlekedés összeomlását a következő évekre, ám előre megmondja, hogy ez nem fog bekövetkezni.
A beruházásokat sorolva Demszky Gábor kijelentette, hogy 6 kilométer elkészült a 4-es metróból, hozzákezdenek az 1-es és a 3-as villamos meghosszabbításához, nyár végére pedig elkészül a Megyeri híd. Idén a főváros a szokottnál jóval kevesebb, összesen 35 kilométernyi főutat újít fel, összesen 3,9 milliárd forintért. Az összegnek majdnem felét az állam fizeti. Ezen kívül 10 kilométer hosszan elkészül a Külső-Váci út kétszer két sávossá bővítése és a Budai Alsó rakpart.
A főpolgármester a kevesebb útfelújítást azzal indokolta, hogy nem kívánták a rakpartok lezárásával keletkező torlódásokat tovább növelni. Elmondta még, hogy 2008 végén megindul a villamosközlekedés a Szabadság hídon, 2009 májustól pedig a közúti forgalom is használatba veheti a hidat a Vámház körúttal és a Pesti Alsó rakparttal együtt.
A Margit híd felújítása idén októberben indul, a forgalomkorlátozásokkal járó munkákat azonban csak jövő januártól kezdik meg. A híd felújításának befejezése 2010 májusára várható. A hídon a felújítás ideje alatt végig jár majd a 4-es és a 6-os villamos, valamint gyalog is át lehet sétálni rajta.