Forgalommal szembe
A BKV is számít rá, hogy a percenként indított metrópótlók a Rákóczi úton összetórlódhatnak a legforgalmasabbnak számító 7-es járattal. A zsúfoltságot tovább növelheti, hogy ideiglenesen a Blaha Lujza térre helyezik át az eddig csak az Örs vezér térig közlekedő 61E és a 144 gyors járatok végállomását. A buszok a Corvin áruház előtt fordulnának vissza.
A metrópótlók gyors haladását a BKV szerint a kamerákkal ellenőrzött buszsáv biztosítja. A buszsáv szabadon hagyását biztosítaná az is, hogy a metrópótlók a Kerepesi úton a forgalommal szemben, az út bal oldalán haladnának.
"A Volvo az Volvo"
Pótlóbuszok járnak majd a Deák tér és a parlament között is, mivel a kettes metró Kossuth téri megállóját is felújítják. A Deák tér és a Déli pályaudvar között közlekedő szerelvények megállás nélkül robognak majd át az állomáson.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület attól tart, hogy csődöt mond a BKV metrópótlási terve, tovább növelve a közlekedési káoszt - írja a Hírlap. A VEKE szerint az új, még be nem járatott buszok bevetését is csak PR-szempontok indokolják. A Magyar Hírlap megkeresésére a BKV elismerte, hogy az új autóbuszok jelenthetnek némi kockázatot, "de a Volvo mégiscsak Volvo.
Kész a vészforgatókönyv is
A BKV amúgy vészforgatókönyvekkel is felkészült a feladatra, és nem csak arra az esetre, ha csődöt mondanának az új buszok. Leginkább azonban azt javasolják utasaiknak, hogy a felújítás ideje - július 19. és augusztus 19. között - inkább válasszanak más útvonalat - írja a Magyar Hírlap.