Az ellenőrök csak azokat büntetik a metrólejáróknál, akik nem hajlandók jegyért visszafordulni a pénztárhoz. Tapasztalataink szerint a leghatékonyabban a Blaha Lujza téren dolgoznak az ellenőrök, a legcsinosabbak viszont a Batthyány téren.
Biztonsági őrökkel megerősített ellenőrcsapatok szállják meg a metróvonalakat és a felszíni tömegközlekedést az év végéig.
Nevük elhallgatását kérő források szerint feltámadhat az SZDSZ-MSZP koalíció a IX. kerületben.
A 399,3 milliárd forintos kiadási és 48,3 milliárd forintos hiányt tartalmazó költségvetésnek, Demszky Gábor főpolgármester kiegészítője szerint, 55 százalékát működésre, 44-et felújításra, 1 százalékát pedig hiteltörlesztésre fordítják. A költségvetéshez benyújtott 302 módosító indítvány közül csupán az SZDSZ-MSZP közös 4,5 milliárd forintos módosító indítványát fogadták el, a többit elutasították.
A jelenlévő szocialisták mindannyian megszavazták a büdzsét, az SZDSZ tagjai közül Atkári János főpolgármester-helyettes nem szavazta meg a költségvetést, Madarász Aladár pedig nem vett részt a voksolásban.
A jogi bizottság szerint nem volt jogsértés, mégis kártalanítási javaslatot várnak a főpolgármestertől.
Jelenleg egy amerikai-magyar állampolgár szakmai önéletrajza olvasható az oldalon, amelyet a Fővárosi Önkormányzat szeretne megszerezni, de nem mindenáron.
A hajléktalanszámlálás után kiderült, hogy Budapesten háromezer fedél nélküli nem megy menhelyre, összesen nyolcezren lehetnek.
A Népligetben kutyát uszítottak ránk, a Globus gyártelepen segítséget kért egy tetves asszony, egy kiszuperált laktanyában havi nyolcvanezerből él egy hajléktalan, és a benzinkutasok szenteste süteményt visznek neki. Hetedszerre számolták meg az utcán élőket. Az Index a X. kerület 5-ös körzetében számolt.
A Fidesz májusban, az MSZP októberben dönt főpolgármester-jelöltjéről.
A szabaddemokraták meggondolták magukat, mégis támogatnák az úszó Eb margitszigeti megrendezését.
Ingatlangazdálkodási kérdések miatt vált feszültté az SZDSZ és az MSZP viszonya.
Hogy 2005-ben ki védi meg az Időkereket a garázdáktól, azt még nem tudni, mert a "félig-meddig illegális" őrzés költségét január elsejéig finanszírozza az alapítvány.
Az útdíj bevezetésének feltétele az M0-ás körgyűrű és a munkáskörút befejezése és két Duna-híd felépítése.
Eddig 350 millió forintot fizettek ki tanácsadás címén a központi szennyvíztisztító koordinálását segítő cégnek.
A 3-as metrót a Ferihegyi repülőtérig hosszabbítaná meg a Budapest Airport, a közlekedési minisztérium, a főváros és a BKV - tudta meg az InfoRádió. A Budapest Airport kezdeményezésére nemrég tanácskozáson vettek részt a közlekedési tárca, a főváros, a BKV, és a MÁV képviselői. Hárskuti János, a Budapest Airport vezérigazgatója szerint a reptér forgalma a fapados járatok beindulásával az előrebecsült értéket meghaladóan növekszik, és 2008-ban már várhatóan 10 millió utas fordul majd meg Ferihegyen.
Nem biztonságos
A repülőtér a terminálok fejlesztésével lépést tart a megnövekedett utasforgalommal, de megfelelő tömegközlekedési kapcsolat nélkül nem tud biztonságosan üzemelni, mondta a vezérigazgató. A zártkörű megbeszélésen elhangzott, hogy a Trigránit Rt. reptéri gyorsvasút kiépítésére vonatkozó elképzelése lekerült a napirendről, ezért más megoldást kell keresni.
A tanácskozáson résztvevők egyetértettek abban, hogy a 3-as metró meghosszabbítása alkalmas alternatíva lenne. A meghosszabbítás műszaki feltételei megvannak, az Üllői út alatt, majd a felszínen haladna a metró. A mintegy 10 kilométeres metrószakasz százmilliárdos költségét jelentős részben az Európai Unió Kohéziós és Strukturális Alapjából fedezné a beruházó.
A metróvonal mellett egy vasúti kapcsolatot is tartalmazó projektet 2005 szeptemberig dolgozzák ki. A főváros és a BKV képviselői azt szorgalmazták, hogy az elméletileg 2010-re elkészülő vonalszakaszt kapcsolják össze a 3-as metró teljes felújításával, hogy a jelenlegi és a tervezett vonal azonos műszaki színvonalra kerüljön. A projektről hétfőn tárgyal a fővárosi önkormányzat kabinetértekezlete, majd ezt követően a fővárosi közgyűlés.
Kupper szerint a BKV-nál az adatvédelmi biztos is törvénytelenségekre hívta fel a figyelmet. Az ellenzék mindezek miatt alkalmatlannak tartja feladatára a BKV jelenlegi vezetését, ezért kérték, hogy a fõváros változtasson a cég vezetésének összetételén, Aba Botond sokmilliós jutalmát pedig tekintsék végkielégítésnek.
A Főmterv igazgatója szerint a hídon azonban bármikor beszakadhat valahol a vasbetonlemez.
A centrumosok egy nap alatt hetven kerékbilincset raktak fel a fővárosi tulajdonú utakon, fizetőövezeten kívül parkoló autókra.
A budapesti taxispiacon is megszüntetnék az árversenyt.
Nem jár a 4-es és a 6-os villamos november első hetében, a pótlóbuszok a dugóban fognak araszolni.
Többször nem tudta felhasználni a rendőrség a kamerák felvételeit az utcai bűncselekmények felderítéséhez, mert azok elfogadhatatlan minőségűek voltak, vagy egyáltalán nem készített felvételeket a gép.
A Fidesz szerint a 90 kamerából csak 61 vezérelhető, 45 készülék pedig rossz helyen, fa vagy tábla mögött található. Öt munkaállomáson, ahol a kamerák által sugárzott felvételeket figyelik, csak két alkalmazott teljesít szolgálatot. A Fidesz Hunvald György polgármestert okolja, aki szerintük nem tárta a képviselő-testület elé a hibákat, s nem bontotta fel az üzemeltető céggel kötött szerződést.
Hunvald elmondta, az önkormányzat meg akarja vásárolni a kamerákat, s az érintett cég is eladná azt, ám egy banki elszámolás miatt késik a tranzakció.
A VIII. kerületben építettek ki először ilyen hálózatot, s azóta a korábbi rossz hírű Józsefváros Budapest egyik legbiztonságosabb részévé vált.
Veres István felülvizsgálati kérelmet nyújt be a Legfelsőbb Bírósághoz.