További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Idén nyolcvan, jövőre 200 kilométernyi utat újítanak fel a fővárosban. 2007-ben további 135 kilométer rekonstrukciója fejeződik be. Erről beszéltek a Városháza vezetői pénteken, miközben a 2005-ös beruházások 99 százalékának megvalósulását ünnepelték.
Az idén felújított 76 útszakasz és 12 felüljáró közül egynél merült fel komolyabb probléma. A Balatoni úti felüljáró, amely a vasút fölött vezet át, sokkal súlyosabb helyzetben van, mint ahogyan azt eredetileg gondolták. Ez az egyetlen munka tehát, amely nem fejeződött be a tervezettek közül 2005-ben. A felüljárót egyébként új módszerrel hozzák rendbe, az acélszerkezet mellett a konstrukció része lesz egy vasbeton pályalemez is.
Demszky Gábor főpolgármester pénteken elmondta, hogy idén 12 milliárd forintot költöttek a beruházásokra, jövőre viszont, amikor 200 kilométert renoválnak, 20 milliárdos kiadást terveznek.
Megújulnak a nagyobb kivezető utak
Vajda Pál főpolgármester-helyettes az Index kérdésére elmondta, hogy a 2006-os legfontosabb felújítások a Szentendrei, a Váci, a Budafoki, az Üllői és a Budaörsi utat érintik. Ezek nagy részén az idén megkezdett munkák folytatódnak jövőre is. Teljesen új rekonstrukció lesz viszont 2006-ban az Újpesti rakpart felújítása.
Vajda hangsúlyozta, hogy jövőre több mint 150 útszakaszt újítanak fel. Demszky szerint 2007-ig a fővárosi fontosabb utak negyven százaléka kap új burkolatot.
Az Index a Fővárosi Közgyűlés által megszavazott határozatból szemezgetve számos beruházást talált, ahol nagyobb munkálatok várhatók 2006-ban. A teljesség igénye nélkül az alábbiakban kiemelünk néhány lényegesebbnek tűnő útszakaszt.
Budai útfelújítások
Így például megújulhat a burkolat Budán, az I. kerületben a Mészáros utcában (a Krisztina körút és a Hegyalja út között), valamint a Csalogány utcában (a Bem rakpart és a Széna tér között), illetve a Fő utca és a Krisztina körút egy részén. A II. kerületben a legfontosabb talán a Szilágyi Erzsébet fasor felújítása a Moszkva tér-János kórház közötti szakaszon, de a Pusztaszeri út teljes hosszban való rekonstrukciója sem érdektelen. Megemlítjük a Hidegkúti út Kossuth Lajos utcától Budapest határáig való renoválását is.
Óbudán a legnagyobb kivitelezési munkák a Bécsi út külső szakaszán várhatók, minthogy a Vörösvári úttól Budapest határáig rekonstrukció lesz itt, a már említett Szentendrei úti munkák mellett.
Pesti rekonstrukciók
Természetesen Pesten is nagy beruházások zajlanak majd: a VII. kerületben a Dohány utca (Wesselényi u. - Rottenbiller u. között) és a Rottenbiller utca (Baross tér - Király u.) újul meg többek között. A VIII.-ban a Kerepesi út Dózsa György út-Hungária krt.közötti szakasza nemcsak megújul, hanem kerékpárút is épül.
A Ferencvárosban a Mester utca egy része kap új burkolatot és itt is épül kerékpárút. A Soroksári út is remélhetőleg jobban járható lesz jövőre. Kőbányán az érintett szakaszok: Albertirsai út (Kerepesi út - Albertirsai köz), Albertirsai köz (teljes hosszban), Keresztúri út (Kabai u. - MÁV átjáró) és Harmat utca (Körösi Csoma út - Sibrik M. út). Sorolhatnánk még a példákat sokáig, de megemlítjük még a soroksári felújításokat, amelyek a Tarcsay, a Zománc és a Tárcsás utcák egyes szakaszait érinti majd például, hogy néhány kevésbé ismert helyszínt is belevegyünk ebbe az összeállításba.