További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Tekintse meg képeinket! |
Próbafordítások éjszaka
"A néhány hetes munka során a szakemberek ellenőrzik a homokot áteresztő szerkezetet, a tömítéseket, a rögzítő csavarokat, a görgőket; éjszaka próbafordításokat is végeznek a műtárggyal" - közölte az alapítvány sajtófőnöke.
Mint írta, többször megállítják a homok pergését is, azonban az ellenőrzés után a szerkezet automatikusan korrigál és ismét a megfelelő időt "ábrázolja majd".
Tájékoztatása szerint a műtárgy körüli "tereprendezés jól halad, a kőburkolat nagy részét már elhelyezték". Hamarosan a szerkezet mellett elhelyezik a magyar és angol nyelvű ismertetőtáblát is - fűzte hozzá.
A külföldiek nem ismerik
Az Időkerék májusi indítása után, mint az Index megírta, rögtön ellopták
a funérlemezre ragasztott információs anyagot, így sok külföldi turista a nyári szezonban tanácstalanul álldogált a szerkezet mellett. Az augusztus eleji ígéretek szerint kétszer egy méteres, rozsdamentes acélból
készült gravírozott táblán magyarázzák meg a turistáknak az Időkereket. A szöveg az alapinformációkra szorítkozik (a szerkezet, az építtető, a kivitelező neve, valamint a szponzorok felsorolása), és egy rajz mutatja be, hogyan fordul át az Időkerék.
Az Időkereket Magyarország európai uniós csatlakozása alkalmából
állította fel a Kronosz Alapítvány Budapesten, a Műcsarnok mögött. A homok az uniós csatlakozás pillanatában, április 30-ról május 1-re virradóra, éjfélkor kezdett el peregni a nyolc méter magas, ötven tonnánál is nehezebb "műtárgyban".