A prototípus júliusban készült el, jelenleg Franciaországban tesztelik. Az új metrók közül az első szerelvény októberben áll üzembe a 2-es metró vonalán, utasokat pedig várhatóan jövő februártól szállít. Az utolsó, 22. darab vezetőfülkés vonat 2009 szeptemberben érkezik Magyarországra.
A 2-es vonalra érkező vonatokkal párhuzamosan készülnek a 4-es vonalra szánt automata vezérlésű szerelvények is. Ezeknek a tesztelése 2009 februárban kezdődik Franciaországban, az első közülük várhatóan 2010 januárban érkezik Budapestre, az utolsó pedig 2010 második félévben.
Az új metrók típusengedélyét meg nem adta ki a magyar közlekedési hatóság, a szerelvények szállítása hat hónapot késik. Az Alstom álláspontja szerint a Siemens által készített vonatvezérlő elektronika tervezési dokumentációja nem érkezett meg időben.
A csúszás miatt a BKV mintegy 3 milliárd forint kötbért követel. Csakhogy maga a 4-es metró beruházás is csúszik, ezért az oda szánt szerelvények gyártásának átütemezését kéri a BKV, ami miatt viszont az Alstom lép fel hasonló, 3 milliárd forintos nagyságú követeléssel.
Most szeptemberben lép be a képbe a Siemens, amely cégnek ekkor kellene beszerelni az első kocsikba az első vezérlő rendszereket. Csakhogy kocsi nem lesz, az állásért pedig a Siemensnek havi 50 millió forintos kötbér jár. A kérdés, hogy ki fogja kifizetni neki és miből.
A Katowice melleti Chorzowban, az átadáson Demszky Gábor főpolgármester elmondta: egyelőre még folyik a vita, hogy mi a csúszások oka. Kijelentette: keresik azt a megoldást, ami elősegítheti a megfelelő időben történő szállítást. Az esetleges kötbér összegéről nem esett szó, a részt vevő felek úgy fogalmaztak: keresni kell a kompromisszumokat.
A 2006-os szállítási szerződés szerint már 2008 májusában meg kellett volna érkezni a 2-es metróra az első szerelvénynek.