Meg kellene fontolni, hogy a Baross tér és a Bosnyák tér között villamossal váltsák ki a 4-es metrót, veti fel a projekt költségeinek "drasztikus" növekedésével érvelve az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében Bagdy Gábor, a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) fővárosi frakcióvezetője.
Ha részben villamossal váltanák ki a metrót, az első ütemet Gazdagrétig meg lehetne hosszabbítani, ezzel pedig "százezrek számára tennék könnyebbé a budapesti tömegközlekedésre való rácsatlakozást".
Többszöröse az eredeti árnak
"Napjainkra egyértelművé vált, hogy a 4-es metró később és drágábban épül meg minden eddigi számításnál" - áll közleményben, amely szerint a DBR Metróprojekt igazgatóságának vezetője is elismerte, hogy többhónapos késésre kell számítani.
A frakcióvezető közleménye megemlíti, hogy míg az 1998-as indulásnál 135 milliárd forintnyi költséggel számoltak, addig a jelenleg hatályos metrótörvény már 264 milliárd forintban határozza meg a költségeket a kapcsolódó beruházások nélkül, hozzátéve, "ma már a projektcég adatai alapján a költség 470 milliárd forint körül várható. Ez a főváros teljes évi költségvetésével egyenlő értékű".
A második szakaszra kevés utast várnak
A fővárosi KDNP ezzel a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) álláspontját támogatja, miszerint a 4-es metró második szakasza - a csekély várható utasforgalom és a felszíni tömegközlekedés miatt - túlságosan drága, ahhoz képest, hogy mennyi emberen segít.
A Főmterv forgalomszámítási adatok alapján ugyanis a Baross tér és a Bosnyák tér között mindössze 70 ezer utas használná naponta két irányban a metrót. Összehasonlításképpen az első szakaszra (Etele tér-Baross tér) még a legpesszimistább becslések szerint több mint kétszázezer utassal számolnak a fővárosnál is. A 4-es metró megtérülési mutatóiról és várható utasforgalmáról bővebben.