Olivér
5 °C
8 °C

A KDNP drágállja a 4-es metró második szakaszát

2007.02.28. 12:30
A metróprojekt drasztikus drágulásától tartó kereszténydemokraták szerint a villamos is elég lenne a Bosnyák tér és a Baross tér között a 100 milliárdosra becsült beruházás helyett. A KDNP álláspontját a forgalmi számítások is igazolják.

Meg kellene fontolni, hogy a Baross tér és a Bosnyák tér között villamossal váltsák ki a 4-es metrót, veti fel a projekt költségeinek "drasztikus" növekedésével érvelve az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében Bagdy Gábor, a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) fővárosi frakcióvezetője.

Ha részben villamossal váltanák ki a metrót, az első ütemet Gazdagrétig meg lehetne hosszabbítani, ezzel pedig "százezrek számára tennék könnyebbé a budapesti tömegközlekedésre való rácsatlakozást".

Többszöröse az eredeti árnak

"Napjainkra egyértelművé vált, hogy a 4-es metró később és drágábban épül meg minden eddigi számításnál" - áll közleményben, amely szerint a DBR Metróprojekt igazgatóságának vezetője is elismerte, hogy többhónapos késésre kell számítani.

A frakcióvezető közleménye megemlíti, hogy míg az 1998-as indulásnál 135 milliárd forintnyi költséggel számoltak, addig a jelenleg hatályos metrótörvény már 264 milliárd forintban határozza meg a költségeket a kapcsolódó beruházások nélkül, hozzátéve, "ma már a projektcég adatai alapján a költség 470 milliárd forint körül várható. Ez a főváros teljes évi költségvetésével egyenlő értékű".

A második szakaszra kevés utast várnak

A fővárosi KDNP ezzel a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) álláspontját támogatja, miszerint a 4-es metró második szakasza - a csekély várható utasforgalom és a felszíni tömegközlekedés miatt - túlságosan drága, ahhoz képest, hogy mennyi emberen segít.

A Főmterv forgalomszámítási adatok alapján ugyanis a Baross tér és a Bosnyák tér között mindössze 70 ezer utas használná naponta két irányban a metrót. Összehasonlításképpen az első szakaszra (Etele tér-Baross tér) még a legpesszimistább becslések szerint több mint kétszázezer utassal számolnak a fővárosnál is. A 4-es metró megtérülési mutatóiról és várható utasforgalmáról bővebben.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?