További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Szombattól újra teljes vonalán jár a 2-es metró a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között, az utasoknak már nem kell metró-, illetve állomáspótló autóbuszokra átszállniuk. A metróállomásokat a szombat hajnali üzemkezdéstől nyitják meg az utazók előtt - közölte a főpolgármester a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján, ahol ismertette a 3640 méternyi vasúti pálya és az állomások felújításának részleteit.
Demszky emlékeztetett arra, hogy a harmincéves "piros" metróvonalon utazók száma az elmúlt években meghaladta a 110 milliót. Óránként és irányonként közel 27 ezren utaznak a kelet-nyugati, több mint tíz kilométeres metróvonal ugyancsak több évtizedes szerelvényein.
Egyszerű és világos
A 2005 nyarára ütemezett, 7,6 milliárdos beruházáson 600-an dolgoztak, a munkások 12 ezer négyzetméter lemezburkolatot szereltek fel, közel 400 tonna sínt fektettek le, 600 köbméter betont öntöttek le, és 81 kilométer kábelt cseréltek ki. A kettes metró vonalán a felújítás még nem fejeződött be teljesen, október végéig még kisebb munkákat el kell végezniük a kivitelezőknek.
A Batthyány tér, az Astoria és a Keleti pályaudvar metróállomása új arculatot kapott, a Blaha Lujza téri és a Kossuth téri állomások dizájnelemei köszönnek vissza egy az egyben. "A szürke, komor falak helyett nagyobb utastér, letisztult, egyszerű és világos formák várják a közlekedőket" - mondta Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere. A Batthyány téri megálló felszíni épülete is megújult, de a Duna-parti lépcső felújítása még a hónap végéig eltart.
Trehány és kontár
Mivel a most átadott állomásokat is ugyanaz a tervezőgárda álmodta monitorra, aminek tagjai a Blaha Lujza téri és a Kossuth téri állomások látványvilágát kialakították, a belső terek továbbra is tiszta, világos, de leginkább álmosító illatszerbolti hatást keltenek. Ami, ha visszaemlékszünk a Keleti pályaudar farkasvakságot okozó klausztrofób belsőjére inkább megnyugtató, mint zavaró.
A kivitelezés apró, de annál sűrűbb hibái azonban már tavaly is sokaknak szemet szúrtak, és úgy túnik, hogy az idei munkák során sem sikerült elejét venni az elkövetkező támadásoknak. A lemezborítások trehány illesztései, a rosszul illeszkedő műkövek, a hézagos falelemek mind mind zavarbaejtő kontármunka látszatát keltik, ami egy ekkora és ilyen presztizsű beruházásnál nem lenne megengedhető. Ugyanígy nem sikerült a vakok és gyengénlátók érdekeit érvényesíteni ezúttal sem, a vadiúj állomásokon többek között nincsenek vakvezető csíkok, szintkülönbséget jelző éles kontrasztú festések, és a fénylő tükröződő padló nehezíti a rosszabbul látók mélységérzékelését.