Salamon
12 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Újabb 'illatszerboltokkal' gyarapodott a kettes metró

2005.08.19. 18:09
"A szürke, komor falak helyett nagyobb utastér, letisztult, egyszerű és világos formák várják a közlekedőket" - mondta Demszky a kettes metró megújult állomásainak átadásakor. A helyszíni bejáráskor azonban a kivitelezés apró, de annál sűrűbb hibái szemet szúrnak, és ezúttal sem sikerült a vakok és gyengénlátók érdekeit érvényesíteni.

Szombattól újra teljes vonalán jár a 2-es metró a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között, az utasoknak már nem kell metró-, illetve állomáspótló autóbuszokra átszállniuk. A metróállomásokat a szombat hajnali üzemkezdéstől nyitják meg az utazók előtt - közölte a főpolgármester a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján, ahol ismertette a 3640 méternyi vasúti pálya és az állomások felújításának részleteit.

Klikk a képre!
Klikk a képre!

Demszky emlékeztetett arra, hogy a harmincéves "piros" metróvonalon utazók száma az elmúlt években meghaladta a 110 milliót. Óránként és irányonként közel 27 ezren utaznak a kelet-nyugati, több mint tíz kilométeres metróvonal ugyancsak több évtizedes szerelvényein.

Egyszerű és világos

A 2005 nyarára ütemezett, 7,6 milliárdos beruházáson 600-an dolgoztak, a munkások 12 ezer négyzetméter lemezburkolatot szereltek fel, közel 400 tonna sínt fektettek le, 600 köbméter betont öntöttek le, és 81 kilométer kábelt cseréltek ki. A kettes metró vonalán a felújítás még nem fejeződött be teljesen, október végéig még kisebb munkákat el kell végezniük a kivitelezőknek.

A Batthyány tér, az Astoria és a Keleti pályaudvar metróállomása új arculatot kapott, a Blaha Lujza téri és a Kossuth téri állomások dizájnelemei köszönnek vissza egy az egyben. "A szürke, komor falak helyett nagyobb utastér, letisztult, egyszerű és világos formák várják a közlekedőket" - mondta Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere. A Batthyány téri megálló felszíni épülete is megújult, de a Duna-parti lépcső felújítása még a hónap végéig eltart.

Trehány és kontár

Klikk a képre!
Klikk a képre!

Mivel a most átadott állomásokat is ugyanaz a tervezőgárda álmodta monitorra, aminek tagjai a Blaha Lujza téri és a Kossuth téri állomások látványvilágát kialakították, a belső terek továbbra is tiszta, világos, de leginkább álmosító illatszerbolti hatást keltenek. Ami, ha visszaemlékszünk a Keleti pályaudar farkasvakságot okozó klausztrofób belsőjére inkább megnyugtató, mint zavaró.

A kivitelezés apró, de annál sűrűbb hibái azonban már tavaly is sokaknak szemet szúrtak, és úgy túnik, hogy az idei munkák során sem sikerült elejét venni az elkövetkező támadásoknak. A lemezborítások trehány illesztései, a rosszul illeszkedő műkövek, a hézagos falelemek mind mind zavarbaejtő kontármunka látszatát keltik, ami egy ekkora és ilyen presztizsű beruházásnál nem lenne megengedhető. Ugyanígy nem sikerült a vakok és gyengénlátók érdekeit érvényesíteni ezúttal sem, a vadiúj állomásokon többek között nincsenek vakvezető csíkok, szintkülönbséget jelző éles kontrasztú festések, és a fénylő tükröződő padló nehezíti a rosszabbul látók mélységérzékelését.