Ki nyeri a metrótendert?

2005.08.16. 17:00
A legnagyobb multinacionális vasútikocsi-gyártók mellett spanyol, olasz, orosz, koreai, japán, magyar cég is jelentkezhetett a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek közbeszerzési pályázatára. A szerződést legkésőbb 2006. második felében kell megkötni ahhoz, hogy a 4-es metrót a tervezett határidőig át tudják adni.

Nyolc pályázó jelezte a keddi határidőig részvételi jelentkezését a 2-es és a 4-es metró szerelvényeinek közbeszerzési pályázatára, derül ki a főpolgármesteri hivatal közleményéből.

#alt#
Varsóban az Alstom győzött (Fotó: przegubowiec.com )

Teljes hosszukban átjárhatók

"Ennél több jelentkezőre nem számíthattunk" - mondta Gulyás László, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projekt igazgatója, aki elmondta, hogy tizenöt dokumentáció fogyott el. Az érdeklődők között egyéni jelentkezők és konzorciumok is voltak. A jelentkezéseket egy-másfél hónap alatt értékelik.

Az Index értesülései szerint a francia Alstom, amely legutóbb Varsóba szállított szerelvényeket a Ganz Transelektro Közlekedési Rt.-vel pályázik. Rajtuk kívül a Siemens, a Bombardier, a koreai Hanwha és Rotem, az orosz mityisi Metrovagonmas (a jelenleg futó metrószerelvények gyártója), a spanyol CAF, az olasz Ansaldobreda, a kínai South China Locomotive and Rolling Stock jelentkezett előminősítésre.

Vezető nélkül is

A 4-es metróhoz tizenöt, a 2-es metró járműparkjának rekonstrukciójához huszonkét új szerelvényt vásárol a BKV. A majdani szerződés a 4-es metró második szakaszához további hét szerelvény beszerzésére is kiterjed, opcióként. A járművek a kiírásnak megfelelően teljes hosszukban átjárhatóak, "egyterűek" lesznek. Villamos hajtásuk és vezérlésük a legkorszerűbb lesz. Sőt a 4-es metró esetében automatikus vezérlésre is alkalmasaknak kell lenniük, tehát vezető nélkül is képesek közlekedni.

A nyolc beérkezett pályázat közül a tender második szakaszában a legjobbnak rangsorolt öt pályázótól kérnek majd részletes műszaki és árajánlatot. A beszállító kiválasztására a pályázókkal folytatott tárgyalásokat követően kerül sor. A 4-es metró ütemterve szerint a szerződést legkésőbb 2006. első felében kell megkötni ahhoz, hogy az első szerelvényt 2009. végén üzembe lehessen helyezni.