További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Törmelékhegyek
Klikk a képre! |
Molnár Gábor, a metrófelújítási projekt főmérnöke a kalauz, igyekszik túlkiabálni a jobb oldali peronon falborítást bontó légkalapácsos munkagépet. A padlót vastagon borítja a sitt, az állomás közepét embermagasságig tölti ki a törmelék - szemmel láthatólag nem bántak kesztyűs kézzel a szocializmus burkolati vívmányaival. A falról lehántott csempe zöld árnyalatú darabjait rugdosva nézelődünk a gyér fényben, a látási viszonyokat nagyban csökkenti a levegőt telítő por, ami hamar vályogtéglává áll össze a szájban. A sinek között munkások, egyikük egy rögzítőelemnek tűnő vasdarabot kalapál, kissé távolabb hegesztenek.
Vizitúra
Klikk a képre! |
Az Astoria állomás neonfényeit látva fordulunk vissza. Kiérve a mélyből, a mozgólépcső tetején a főmérnöktől még megtudjuk, hogy 2007 végéig tart a projekt, az ideivel együtt négy nyáron áll le szakaszonként a kettes metró. A huszonnégy órában folyó nonstop munkák eredményeképp 2007-re a Deák tér és a Déli pályaudvar közötti résszel teljesen megújul a vonal. 2005-ben a Keleti pályaudvari, az Astoria és a Batthyány téri állomásokat veszik ostrom alá, míg 2006-ban az Őrs vezér téri, a Pillangó utcai és a Stadionok állomást hozzák rendbe.