További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
"Az új állomások nekem tetszenének, ha, nem gánya, trehány, szemét, mocsok és aljas módon rakták volna őket össze. Csupa illesztési hibák. széteső ajtók, ocsmány festések, stb. Ha mindezt kijavítják, akkor OK, de félek,hogy így marad." (Elküldve: Csüt. Szept. 09, 2004 9:22, hozzászólás a a budapesti metró fórumában.)
"Nem fogjuk átvenni az állomást ezekkel a hibákkal" - jelentette ki Aba Botond, a BKV vezérigazgatója az Index újságírójának, akivel közösen nézegette hétfői cikkünkhöz illusztrált fényképeket a múlt szombaton átadott metróállomásokról. Aba Botond szerint Batthyány téri a leggyatrább az átadott három állomás közül, de hozzátette, hogy egyelőre csak a közönségnek adták át az állomásokat, a valóságos műszaki átadás csak október 30-án lesz. Hasonló magyarázattal állt elő egy évvel ezelőtt is a vezérigazgató az akkori kifogásokkal kapcsolatban is.
Megtehették volna
Arra, hogy miért ázott be már a második napon a metró, Aba Botond azt mondta, a felújítás alatt a munkások kinyitottak egy csatornafedőt, amit elfelejtettek visszatenni. Ezt a kivitelező elismerte, mondta. A többi hibához a vezérigazgatónak annyi hozzáfűznivalója volt, hogy az illesztékekkel és a szigetelőszalaggal elrejtett hegesztéssel kapcsolatos észrevételek jogosak, amelyekre a főmérnök figyelmét felhívja.
Aba Botond szerint ők megtehették volna, hogy még nem adják át augusztus 20-án az állomást, de már így is rengeteg panasz érkezett. A vezérigazgató ígérete szerint a következő két hónapban a hibák kilencven százalékát kijavítják, bár fogadást inkább nem kötött velünk rá.
Látvány
A 2-es metró felújításának öt évre tervezett munkái 2005-ben 7,6 milliárd forintba kerülnek, áll a Budapesti Közlekedési Részvénytársaság májusi közleményében. A metróállomások felújítására, a belső beépítési- és építészeti munkák elvégzésére kiírt nyílt, nemzetközi pályázatot a budapesti STRABAG Rt. nyerte. A forgalmat nem befolyásoló munkák a tavalyihoz hasonlóan idén is folyamatosan haladtak, az állomások utastereit érintő munkákat - burkolatbontás, felújítás - több lépcsőben végezték. A rekonstrukció részeként a három állomás üzemi terei, gépészeti berendezései, elektromos hálózatai és az utasterei újultak/újulnak meg.
A kettes metró sokat kifogásolt látványterveit a budapesti Auth Design Kft. készítette. A nyomdaipari tevékenységgel, grafikai tervezéssel foglalkozó cég kreatívjai tervezték többek között a megújult Postabank, az informatikai kormánybiztos és a Láthatatlan Kollégium arculatát. Arra nem találtunk adatot vagy dokumentumot, hogy mikor és milyen körülmények között lett elfogadva a már öt állomáson megvalósult látványvilág, a BKV vonatkozó oldalain már csupán a kész tényként ismertetett arculatról találtunk információt.