Gyakorlatilag befejeződtek a kettes metró felújított állomásain a munkák, decemberben a Budapesti Közlekedési Vállalat átvette a kivitelező Strabagtól a Batthyány tér, az Astoria és a Keleti pályaudvar metróállomásait. Mint arról korábban az Index többször is írt, a felületes, elkapkodott kivitelezésnek köszönhetően jó pár kifogásolható hibát lehetett felfedezni az augusztus 20-án megnyitott állomásokon, a kettes metró több évre ütemezett felújításának aktuális nyári szakasza után.
A BKV legutóbbi, Indexhez eljuttatott közleményéből az derült ki, hogy a körülbelül egy hónapig tartó műszaki átadás-átvételi eljárás november közepén megkezdődött. A "minőségteljesítési vizsgálatot" egy független mérnök végezte, ő minősítette a kivitelezést, és ő tehetett javaslatot kötbérezésre is, ha valami nem a szerződésben vállaltaknak megfelően valósult meg.
Igazolásuk van róla
Január másodikán érdeklődtünk a részvénytársaságnál, hogy miképp zajlott az átadás, átvette-e a BKV az állomásokat a kivitelezőtől. A közlekedési cég sajtóosztályától azt az általános tájékoztatást kaptuk, hogy mivel november közepére minden felújítási munka befejeződött, megkezdődhettek az átadás-átvételi eljárások.
Ezek végeztével az átadás-átvételi igazolást kiadta az eljárást felügyelő független mérnök, aki a három új állomáson talált néhol kivitelezési hibákat. Legalábbis erre utal, hogy a közlemény szerint a garancia keretében december második felében folytak még apró hibajavítási feladatok, amelyek befejezéséből egy-kettő januárra húzódik át.
A BKV egyúttal felhívta a figyelmet arra, hogy a Keleti pályaudvari megállónál még jó ideig tartani fognak a munkák, mivel folyamatban van a második kijárat építése, ami várhatóan 2006. év végére fejeződik be. A BKV Rt. közben folyamatosan készíti elő a 2006. évi felújítási munkákat, nyáron a kettes vonal további három állomása, a Deák téri, a Moszkva téri és a Déli pályaudvari kap ugyanolyan köntöst mint a fentebbiek.