A Rákóczi téri állomást a Swietelsky Építő Kft. és az Obayashi Corporation építőipari vállalatból álló, Sw-O konzorcium tervezheti és építheti meg, nettó 6,3 milliárd forintért. A nyertest követő legkedvezőbb 6,8 milliárd forintos ajánlatot az orosz Engeocom Egyesülés tette, míg a legmagasabb árú ajánlat 8,5 milliárd forint volt.
A Népszínház utcai állomás tervezését és építését nettó 6 milliárd forintért a BPV Metró 4 konzorcium nyerte el, amelynek tagja a Bilfinger Berger Aktiengesellschaft, a Porr Aktiengesellschaft és a Vegyépszer Zrt. A következő, legjobb ajánlati árat, 6,9 milliárd forinttal az Alterra Kft. adta, míg a legmagasabb ár 8,2 milliárd forint volt.
Nettó 13,8 milliárd forintos ajánlatával szintén a BPV Metro 4 konzorcium lett a nyertese a Keleti pályaudvar állomás tervezésének és kivitelezésének. Ennél a részteljesítésnél 13,9 milliárdos ajánlatával éppen csak lemaradt a győztes mögött a Strabag Zrt., a legmagasabb ajánlati ár pedig mintegy nettó 21 milliárd forint volt.
A három részpályázatra összesen 15 ajánlat érkezett hat pályázótól. A már említett öt cég illetve konzorcium mellett részt vett a meghívásos közbeszerzési tenderen a Hídépítő Zrt. is. A megbízások mindhárom esetben magukba foglalják az építést megelőző közműkiváltásokat, a felszíni forgalom elterelését, és az állomási peronalagutak megépítését.
A három állomáson meg kell építeni összesen 38 ezer négyzetméternyi vízzáró résfalat, ki kell emelni 565 ezer köbméter földet. Szigetelni kell az állomásokat 57 ezer négyzetméter felületen, ki kell alakítani több mint 70 ezer köbméter vasbetont, és le kell fektetni 10 ezer köbméter kiegyenlítő feltöltőbetont. Az állomások a terv szerint 2009-re fognak elkészülni.
Idén május 19-én indult a Tétényi úti, míg május 22-én a Bocskai úti metróállomás építése. Előbbit a BPV Metro 4 konzorcium, míg utóbbit az Sw-O konzorcium kivitelezi. A 4-es metró Etele tér-Bosnyák tér közötti szakasza az elfogadott program szerint 376 milliárd forintért 2010 végéig épül fel. Az első, a Baross térig, azaz a Keleti pályaudvarig tartó szakasz építési költsége 295 milliárd forint, az átadási határidő 2009 vége.
A projektet 79:21 százalékos arányban finanszírozza az állam és a főváros. Az összköltség 75 százalékára 25 éves hitelt nyújt az Európai Unió bankja, az EIB, amely hét év türelmi időt biztosított a visszafizetésre.