További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Újabb kritikával illette a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a Budapesti Közlekedési Vállalat ZRt. (BKV) tevékenységét. Ezúttal a kettes metróvonal teljes felújításának utolsó szakaszával kapcsolatban, a metrópótlás kaotikusságát, az előkészítés elnagyoltságát kifogásolta a civil egyesület.
A piros metróvonal Keleti Pályaudvar - Örs vezér tér közti szakaszát szombaton zárták le, a végállomás és a Blaha Lujza tér között metrópótló buszok szállítják az utasokat, majd július 7. után egészen a Deák térig ki lesz iktatva a metróforgalom, a pótlóbuszok is a Deák térig közlekednek majd. A BKV korábban azt ígérte, hogy a menetidő csak 8-10 perccel lesz hosszabb a szokottnál.
Araszolgatnak a buszok
A helyzet jelenleg az, hogy a délutáni csúcsforgalomban nem ritkán 40-45 percig tart, míg a pótlóbuszok megteszik a négy megállónyi szakaszt a Keleti és az Örs között. Reggel és délután a forgalmasabb megállókban rengetegen nem férnek fel a buszokra. A metrópótlás a korábbi években zökkenőmentesen zajlott (lásd itt és itt), idén azonban nem alakítottak ki mindenütt buszsávokat, így a pótlóbuszok a Kerepesi úton az Örs vezér tér felé a teljes hosszon kénytelenek a forgalomban araszolgatni.
A visszafelé úton vannak buszsávok, de nem a teljes szakaszon, így oda-vissza gondok vannak a gyorsasággal. "A Kerepesi úton a hiányzó szakaszokon végig autóbuszsáv kijelölése indokolt, a BRFK részéről pedig szükséges a sokkal szigorúbb ellenőrzés, hiszen a meglévő buszsávokon is a dugóban állnak a buszok, például a Hungária körúti csomópont előtt" - áll a VEKE közleményében.
A VEKE szerint a BKV nem készült fel kellőképp az idei metrópótlás kihívásaira és arra, hogy a 4-es metró építése miatt a város közlekedési hálózata így is teljesítőképességének határán üzemel. Az egyesület rámutatott arra is, hogy a Blaha Lujza téri végállomáson a metrópótlók csak az összes sávot keresztezve tudnak bekanyarodni, az ügyetlenül kialakított, kiskapacitású forduló miatt pedig a sorban álló buszok gyakran belógnak a forgalmas csomópontba.
A BKV nem kér a VEKE tanácsaiból
A VEKE úgy véli, részben megoldást jelentene, ha a metró legalább az első ütemben a Stadionokig vihetné az utasokat,a négyvágányos, részleges lezárásra is alkalmas állomáson ez megoldható lenne. A VEKE attól tart, hogy a nyár hátralévő részében csak romlik majd a helyzet, hiszen a pótlóbuszok a Deák térig járnak majd, két hét múlva már nem közlekedik a kettes villamos sem, és augusztusban lezárják a Szabadság hidat is.
"A felszíni közlekedés mindig lassabb, ezt el kell fogadni" - mondta az Indexnek Regőczi Miklós a BKV kommunikációs igazgatója, aki szerint légbőlkapottak és alaptalanok a VEKE legújabb kritikái. Regőczi szerint nem létezik a jelenleginél jobb megoldás a metrópótlás levezénylésére, a következő két hónapban az utasoknak el kell viselniük a felújítással járó kényelmetlenségeket. A szóvivő hangsúlyozta, hogy a Kerepesi úton nem lehetett több buszsávot kialakítani, a Stadionok megállóban pedig szoros határidőkkel, nagy iramban folynak a munkák, nem lehet a metróközlekedést addig a megállóig engedni.