További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Bár ellentmondásosak az információk, hogy hová dőlt az oszlop, de az bizonyos, forgalmi fennakadás volt, hiszen a jelzőlámpa kidőlése miatt rendőrök irányították a közlekedést a Rákóczi út egy szakaszán.
Húszéves oszlopok
Dorner Lajos, a VEKE alelnöke szerint akár az úttestre borult rá jelzőlámpástul a 20 éves tartószerkezet, akár a járdára dőlt, életveszélyes a helyzet. Dorner azt állítja, ugyanaz a magyar cég gyártotta az oszlopot, mint a Margit hídon, ahol a Combinók miatti felsővezeték-építés közben dőlt ki egy a támaszték, egy másik oszlop pedig megdőlt.
Az Index a Városházától megtudta, hogy az ügyben a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. illetékes. Az FKF tovább irányított minket a jelzőlámpa szervizelőjéhez, a Siemens egyik leányvállalatához. A Siemenstől megtudtuk, az oszlop tulajdonosa a főváros, az üzemeltető az FKF, tehát a Siemens csak az üzemeltetésért felelős.
Felelős nincs
Egyelőre tehát nem tudtunk meg sokat a felelősségről, bár a VEKE szerint immár szükség lenne egy gyors vizsgálatra Budapesten, amely a hasonló, húszéves oszlopok állapotát mérné fel. Amikor erre az FKF-nél rákérdeztünk, ott azt mondták, hogy két cég szervizeli ezeket az oszlopokat, ezeknek kell felmérniük a tartószerkezeteket.
A Siemens kommunikációs igazgatója, Farkas Szilvia az Indexnek elmondta, hogy alighanem egy túl magas jármű, talán egy daruskocsi szakíthatta el a tartóoszlopok közötti úgynevezett áthidaló vezetéket. A vezetékbe beleakadva a jármű kidöntötte az oszlopot is. Az eset - mint mondta - szokványos, minthogy hetente, havonta előfordul ilyesmi a budapesti utakon. Szerződés szerint ilyenkor a Siemens javítja ki a hibát, és újra le kell gyártatnia az oszlopot. Várhatóan a hét végéig helyezik ki az új tartóelemet, mondta Farkas Szilvia.Hidakon is javították az oszlopokat
A Margit hídon kidőlt oszlop esete után a Margit és a Petőfi hidakon megerősítették az oszlopokat. A Margit hídon alulról rögzítették a felsővezeték-tartókat, tulajdonképpen vaskos "gyűrűbe" fogták ezeket, a gyűrűket pedig a járdához "csavarozták".
A Petőfi-híd budai hídfőjénél szinte barkácsmegoldással erősítették meg a meggyengült felsővezetéktartókat. A híd járdájába piros-fehér festésű acélhorgonyokat vertek, ehhez erősített sodronyokkal feszítették ki a tartóoszlopokat, hogy azok ne rogyjanak össze az új, a réginél sokkal nehezebb vezeték súlya alatt. A sodronyt szürkületkor nem könnyű észrevenni, bicikliző munkatársunk kis híján súlyos balesetet szenvedett.