További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Tarlós István elmondta, hogy a városvezetés által a fővárosi képviselőkhöz eljuttatott tájékoztató szerint 2011 utolsó negyedévében kezdődhet meg a 4-es metró próbaüzeme. Korábbi városvezetői nyilatkozat szerint a próbaüzem fél évig tart, s így csak 2012 nyarán szállíthatna utasokat a metró, jegyezte meg. Hozzátette, hogy a BKV vezetőinek szerdai tájékoztatójáról megjelent sajtóhírek szerint viszont 2011 végétől szállíthatna utasokat a metró.
Tarlós István rámutatott, hogy ez már nem az első eset, amikor ilyen helyzet előfordul. Maga a metróépítés interpretálása is elég érdekesen alakul. Azt ugyanis, hogy ötödször is le kellett állítani hónapokra a metróépítést, azt úgy olvashatjuk ki, mintha nagy dicsőség lenne az, hogy újra indulhat a metró építése. Lehet így is beállítani a dolgot, de az igazságnak inkább az felel meg, hogy immár ötödször, legutóbb két hónapra leállt a metró építése.
Eközben a Műegyetem kémiai épületének a sorsa még mindig bizonytalan. Ki fogja vajon megtéríteni az egyetem kárát, csak azért, mert egy szakértők által előírt stabilizáló zónát "a kivitelező egyszerűen nem volt hajlandó elkészíteni és a DBR (metróigazgatóság) pedig elnézte nekik" - jegyezte meg. Hozzátette, hogy mindeközben eufemisztikus nyilatkozatok jelennek meg, "Hurrá, dicsőség, újra indul a metróépítés". Így kommunikálni a dolgokat az embereknek "több mint erkölcstelenség" - szögezte le a frakcióvezető.
A frakcióvezető szerint immár rendszeressé vált, hogy a "legkacifántosabb" és a legfélrevezetőbb fogalmazási technikákkal kerülgetik a valóságot, amiről aztán a közvélemény egészen más képet kap, mint ami a helyzetnek megfelelő. Félő, hogy a városlakók egy nem alábecsülhető részét ezzel a rendszeres, hamis kommunikációval félre lehet vezetni, állapította meg.
Elkészült a 4-es metró új ütemtervét megalapozó szakmai anyag
Elkészítette a DBR Metró a 4-es metró beruházás új, reális ütemtervét. A cég csütörtöki közleménye szerint a Fővám tér, a Gellért tér és az alagútépítés kapcsán felmerült néhány hónapos késedelemmel számoló, szerdán véglegesített anyag napokon belül a Főváros elé kerül. A Fővám téri peronalagutak megépítésének kockázatait a minimumra csökkentő megoldás megszületett - áll a DBR Metró közleményében. A Hídépítő engedélymódosító eljárása hamarosan lezárul, a munka elkezdődhet, az állomásszerkezet pedig reálisan márciusra kerülhet a pajzsok fogadására alkalmas állapotba. Az alagútépítés folytatásához szükséges hatósági jóváhagyás is meglesz várhatóan néhány napon belül, és várhatóan két hónapon belül a munkát is megkezdhetik. A DBR Metró szerint tartható a négyhónapos próbaüzem 2011. év végi lezárása, ahogy a vonal végső átadása is az utazóközönség számára. (Független Hírügynökség)