Az 53 Intercity járatból ugyanis 36 megy a Keletibe, 12 a Délibe, és mindössze csak 5 a Nyugatiba. Kóka János gazdasági miniszter nemrég jelentette be, hogy 2007-től már gyorsvasúttal lehet eljutni a Ferihegyre. Egyes szakértők szerint a munka a Budapest Airport Rt. sikeres értékesítésével felgyorsulhat.
Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője a napokban az Inforádiónak elmondta, hogy a Ferihegyi gyorsvasútnak nem lesznek közbülső megállói, csak a két végállomáson, a reptéren és a vasúti pályaudvaron áll majd meg: "Ez nem metró, ez kifejezetten a Ferihegyre érkező, vagy Ferihegyről induló légi utasok kiszolgálását hivatott elősegíteni" - mondta.
Kavalecz Imre közölte, hogy a nyomvonaltervek már a vasúttársaság vezetésének asztalán vannak, és várhatóan jövő év januárjában megszületik a döntés a legmegfelelőbb változatról. Hozzátette, hogy a vonal kiépítése több tízmilliárd forintba kerül, amelyet uniós és kormányzati forrásokból, valamint a magántőke bevonásával szeretnének előteremteni.
A Ferihegyi gyorsvasút ötlete több éves. Az elmúlt években Demján Sándor üzletember vetette fel, hogy a Nyugati pályaudvartól induljon gyorsvasút a repülőtérre. Az üzletember hajlandó is lett volna részben finanszírozni a beruházást, ám a javaslat tavaly lekerült a napirendről. A fővárosi önkormányzat a vasútvonal mellett a 3-as metró Ferihegyig tartó meghosszabbítását is lehetségesnek látta. Végül a metróterv sem állta meg a helyét.