Útdíj bevezetését is ajánlhatja az év végéig elkészülő városi közlekedési koncepció, értesült a Világgazdaság. A londonihoz hasonló forgalomcsökkentő megoldás feltétele a közúti infrastruktúra fejlesztése, nyilatkozta a lapnak Denke Zsolt, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium tanácsosa.
Útdíj, körgyűrűk
A városi közlekedési koncepció nyáron előkészített tervezete szerint forgalomcsillapítási intézkedésekkel, megszorító parkolásszabályozással, az útfelszíni parkolóhelyek számának csökkentésével és hosszabb távon úthasználatidíj-rendszer bevezetésével szükséges mérsékelni a városok belvárosait terhelő személygépkocsi-forgalmat.
Denke ugyan hosszabb távon bevezethetőnek tartja az útdíjat, ezt azonban véleménye sezrint meg kell előznie a közúti infrastruktúra fejlesztésének, írja a Világgazdaság. Sokan ugyanis kényszerűségből hajtanak át a belvároson, mert nincsenek elkerülő útvonalak. A tanácsos szerint tehát az útdíj bevezetésének feltétele az M0-ás körgyűrű befejezése, az északi és az aquincumi Duna-híd felépítése, a Munkáskörút és egy külsőbb körút megépítése.
Teljesítményarányos tarifák a tömegközlekedésben
Az úthasználati díjból a tömegközlekedés hiányát pótolhatnák ki. A koncepció a tömegközlekedési tarifákkal és a helyi és elővárosi közlekedés összehangolásával is foglalkozik, írja a Világgazdaság. A tarifákat a közlekedési cégek teljesítményének arányában határoznák meg úgy, hogy az továbbra is megfizethető legyen azok számára is, akik csak azt tudják használni. Az elővárosi közlekedést közlekedési szövetségek megalakításával hangolnák össze.