További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Augusztus 21-től, azaz hétfőtől lezárják a Móricz Zsigmond körtér egy részét, és a Fehérvári utat teljesen, a Kanizsai utca és Bocskai út között, a Bocskai úti és Móricz Zsigmond körtéri metróállomások szerkezetépítése miatt. Ez lesz a metróépítéssel járó eddigi legnagyobb forgalomterelés és lezárás, áll a BKV pénteki közleményében. Mivel a Bocskai úti állomás legnagyobb része a Fehérvári út alatt helyezkedik el, az építezés megkezdésével gyakorlatilag megszűnik az átmenő forgalom a Fehérvári úton.
A lezárások augusztus 21-től várhatóan 2007 augusztusáig tartanak. A változások miatt a Fehérvári útról nem lehet majd közvetlenül eljutni a Móricz Zsigmond körtérig. Az autósok a lezárt területeket az Etele út és a Hengermalom út irányába kerülhetik el.
A tömegközlekedést érintő legnagyobb változás az, hogy a 41, a 47 és a 18A jelzésű villamosok nem mennek el a Móricz Zsigmond körtérig. A villamosok helyett két villamospótlóbusz közlekedik: a 18-47V jelzésű pótlóbusz a Móricz Zsigmond körtér, a 41V jelzésű pótlóbusz a Szent Gellért tér irányába szállítja az utasokat. A villamosok augusztus 21-27 között Albertfalva kitérőig, augusztus 28-tól a Kanizsai utcáig közlekednek. A 18-as és 118-as villamosok helyett 18A jelzéssel közlekedik villamos a Fehérvári úton a Savoya Parktól a Kanizsai utcáig. (A 18-as és 118-as villamos észak-budai végállomásukról ideiglenesen a Bartók Béla úton tovább, a Csóka utcáig járnak.)
Forrás és további információ: metro4.hu
A Móricz Zsigmond körtéri állomás építése miatt az Október huszonharmadika útról a Fehérvári útra jobbra fordulva a körtér irányában zsákutca alakul ki. Az útlezárások miatt a 3-as és a gyors 3-as és a 973-as autóbuszok nem érintik a Fehérvári utat, így ideiglenes végállomásuk a Siroki utcához kerül. Nem lehet majd közvetlenül rákanyarodni a Bartók Béla útról a Fehérvári útra sem. A változás nem érinti a 6-os villamos, és a Bartók Béla úton haladó autóbuszok közlekedését. A tömegközlekedés további segítése érdekében a meghirdetett menetrendhez képest sűrűbben közlekedik a 14-es, a 114-es, a 103-as és a Tétény-busz, valamint a 19-es és 49-es villamos.
A metróépítők közleménye szerint törekednek a "gondos és emberközpontú munkavégzésre". A kivitelező vállalatok a legszigorúbb szabályokat betartva, többszöri ellenőrzés mellett végzik majd a munkálatokat, ígérik. Ennek ellenére valószínűleg a munkavégzés során sok kellemetlenséggel találkoznak majd a budapestiek - főként az építkezés környékén lakók -, "de a Főpolgármesteri Hivatal, a BKV Zrt. és a kivitelezést végző vállalatok szakemberei mindent megtesznek annak érdekében, hogy ezeket minimálisra csökkentsék".
Az állomásépítések az ún. "milánói módszerrel" zajlanak, aminek lényege, hogy minimálisra lehet csökkenteni a felszíni munkavégzés idejét és az állomás födém-szerkezetének elkészültével a forgalmat visszaengedhetik a lezárt területre, miközben az építkezés a felszín alatt tovább folytatódik. A kivitelező vállalatok biztosítják majd a mentők, a rendőrség és a tűzoltók bejutását, valamint a szemétszállító autók közlekedését akár a lezárt munkaterületen keresztül is. A munkaterület környékén lévő otthonokba és üzletekbe is biztosítják a bejutást.