Friderikusz a Frédi-Béni harmincszorosáért szerez egy nézőt az MTV-nek
Drágák a közszolgálati tévé számára azok a "játékos kedvű nézők", akiket Friderikusz Sándor két új produkciójával kívánnak a képernyő elé csalogatni. A Hoztam egy milliót és a Repülj most emelte ugyan némileg a Híradó előtti sáv nézettségét, de az ott vetített korábbi műsorokhoz képest sokszorosára emelkedett az egy nézőért kifizetett összeg.
A lassan egy hónapja futó két Friderikusz-vetélkedő egyszer sem tudta megszorítani a kereskedelmi csatornák konkurens műsorait.
Egyetlen százalék
A március elején indult két produkció az előző hetek AGB-s nézettségi adatai szerint átlagban alig egyetlen százalékkal emelte a fél nyolcas Híradó előtti sáv nézettségét az m1-n. A műsorsávban korábban futó Frédi és Béni sorozat, valamint a Mr. Bean-es Dilis Zsaruk januárban és februárban is elérték a 6-6,5 százalékos nézettségi szintet. A showman vállalkozásában gyártott két vetélkedő ezt a március 10. és 27. közötti időszakban átlagosan 7,2-re tudta emelni úgy, hogy a Híradó szinte mindig elérte a 11-12 százalékot, azaz 19,30-kor már több mint egy millióan kapcsoltak a közszolgálati csatornára.Költenek rá
Az AGB Hungary adatai alapján az összességében közel 300 millió forintért megrendelt műsorok közül a Repülj most érte el a legmagasabb (8,9 százalék) és a legalacsonyabb (5,2 százalék) szintet. Az első három hét átlagában azonban mindkét vetélkedő 7,2 százalékos nézettséget produkált, azaz naponta mintegy 650 ezren voltak rájuk kíváncsiak. Az év eleji műsorokhoz képest elért egy százalék közeli növekedésért azonban nagy árat fizetett az MTV: míg a 6 százalékos Frédi és Béni részeire 150 ezer forintot áldoztak, Friderikusz műsoraiért a díszletet és a jogdíjakat is beleszámítva 6 illetve 4,5 milliót költenek. Az adatok összehasonlítása azt mutatja, hogy az egy néző megszerzéséért kifizetett összeg a kőkorszaki szakikhoz viszonyítva a Hoztam egy milliót esetében 34,5, a Repülj most esetében pedig 25,6-szorosára nőtt.
|