További Belföld cikkek
- Az idei karácsony sem múlt el tragédiák nélkül
- Csizmadia Ervin: A Nyugat bizonyos erői birodalomépítőként tekintenek Orbán Viktorra
- Szép csendben eltűnt Pesty László korrupciós ügyekkel foglalkozó weboldala
- Egy volt londoni nagykövet kerülhet a Magyar Máltai Szeretetszolgálat élére
- Több év börtönt kaphat a nő, aki eszméletlenre verte lánya iskolatársát
Az új imázskampány költségvetésének háromnegyedét Magyarországon kívánják elkölteni
Az Országimázs Központ honlapján található ismertető szerint a 4,2 milliárd forintos összköltségű és a Happy End által két év alatt lebonyolítandó kampány célja, hogy az eddig spontán kialakult országképet olyan mederbe terelje, amely "egyértelmű pozitív üzenetet hordoz mind a magyar polgárok, mind más országok polgárai számára". A kampány célcsoportja szinte mindenki, hiszen gondolnak a magyar polgárokra, intézményekre, újságírókra éppúgy, mint a külföldiekre.
Az Országimázs Központ megbízásából készült belföldi és külföldi kutatások, valamint a megfigyelhető európai országimázs trendek alapján elmondható, hogy a jelenlegi Magyarországot megszemélyesítő, nemzetközi szinten az évtizedek során kialakult országkép idejétmúlt, nem releváns, és nincs összhangban az ország gazdasági, - ezen belül turisztikai - és nemzetközi politikai törekvéseivel - indokolja kampányának szükségességét az imázsközpont internetes honlapján.
Az Index úgy tudja: az összeg háromnegyedét Magyarországon kívánják elkölteni, ami szakemberek szerint azért meglepő, mert az országképet nem belföldön szokás "javítani". Ráadásul az imázsközpont ismertetőjével is ellentétes, hogy nem külföldre jut nagyobb hangsúly. Tóth István Zoltán, a központ vezetője az Indexnek korábban ezzel kapcsolatban elmondta, hogy közel azonos súlyt szeretnének helyezni a kampányban a hazai és a külföldi imázsépítésre. Hiszen, ahogy fogalmazott, a "sikeres külső kommunikáció titka a sikeres belső kommunikáció".
|
Az Index információi szerint a "Magyarország, amit a szívedben hordasz" jelmondattal, áprilisban induló kampány 4,2 milliárdos költségvetésének háromnegyedét azért Magyarországon költik el, mert kiderült: egyetlen külföldi újsághirdetés annyi pénzbe kerül, amennyiből itthon több száz óriásplakát kihelyezhető. Az állami milliárdokat információink szerint újsághirdetésekre, óriásplakátokra tévé- és rádióreklámokra kívánják fordítani. A Happy End 10,7 százalékos vállalkozói díjért vállalta a munkát, ami azt jelenti, hogy több mint 400 millió forint vándorol a Fidesz kampánycégébe.
"Fontosnak tartjuk a magyarság ismertségének és elismertségének növelését itthon és külföldön, hiszen a kutatások alapján elmondható, hogy a magyar lakosság körében konszenzus van abban, hogy a magyar különösen tehetséges nép. Ezt ékesen bizonyítják az ország eredményei, sikerei - különösen a tudományos élet, a művészetek és a sport terén. Magyarország mindig is büszke lehetett szellemi teljesítményeire, Nobel-díjasaira, feltalálóira, élsportolóira, művészeire, akik itthon és külföldön öregbítették teljesítményeikkel hazánk jó hírnevét" - írják a Happy End által elnyert tenderről.
"A kampánynak megfelelő, nem öntelt, ám kellően magabiztos hangnemben fontos meggyőznie hazánk és a világ polgárait arról, hogy társadalmunk aktív, dinamikus, gyorsan fejlődő; a magyar intelligens, kreatív, újító szellemű és talpraesett, tehetséges és optimista nemzet" - zárul az ismertető.