Imázskampány a 'szívedben hordott Magyarországról'

2001.04.03. 11:34
Törvényt sértene az Országimázs Központ, ha nem a Happy End végezné a központ szlovéniai, az Amnesty International rendőrlábas hirdetését ellensúlyozó kampányát - nyilatkozta az Indexnek a központ illetékese. Értesüléseink szerint ugyanakkor a Happy End legutóbbi, 4,2 milliárd forintos megrendelésének háromnegyedét Magyarországon kívánja elkölteni. Az országképjavító kampány jelmondata: Magyarország, amit a szívedben hordasz.
Még nem tudni konkrétan, mikor indul Szlovéniában az az ellenkampány, amelyet azért indít az Országimázs Központ, mert az Amnesty International a múlt héten hazánkat sértő hirdetést tett közzé egy televízióban - tudtuk meg Kertész Viktóriától, az imázsközpont sajtófőnökétől. Kertész megerősítette azt a lapértesülést, amely szerint a szlovéniai ellenkampány előkészítése is a Happy End Kft. feladata lesz, méghozzá azért, mert közbeszerzési pályázaton nyerte el az ilyen feladatok ellátását. A sajtófőnök szerint az imázsközpont törvényt sértene, ha ezek után nem a Happy Endre bízná a munkát.

Az új imázskampány költségvetésének háromnegyedét Magyarországon kívánják elkölteni

Az Országimázs Központ honlapján található ismertető szerint a 4,2 milliárd forintos összköltségű és a Happy End által két év alatt lebonyolítandó kampány célja, hogy az eddig spontán kialakult országképet olyan mederbe terelje, amely "egyértelmű pozitív üzenetet hordoz mind a magyar polgárok, mind más országok polgárai számára". A kampány célcsoportja szinte mindenki, hiszen gondolnak a magyar polgárokra, intézményekre, újságírókra éppúgy, mint a külföldiekre.

Az Országimázs Központ megbízásából készült belföldi és külföldi kutatások, valamint a megfigyelhető európai országimázs trendek alapján elmondható, hogy a jelenlegi Magyarországot megszemélyesítő, nemzetközi szinten az évtizedek során kialakult országkép idejétmúlt, nem releváns, és nincs összhangban az ország gazdasági, - ezen belül turisztikai - és nemzetközi politikai törekvéseivel - indokolja kampányának szükségességét az imázsközpont internetes honlapján.

Az Index úgy tudja: az összeg háromnegyedét Magyarországon kívánják elkölteni, ami szakemberek szerint azért meglepő, mert az országképet nem belföldön szokás "javítani". Ráadásul az imázsközpont ismertetőjével is ellentétes, hogy nem külföldre jut nagyobb hangsúly. Tóth István Zoltán, a központ vezetője az Indexnek korábban ezzel kapcsolatban elmondta, hogy közel azonos súlyt szeretnének helyezni a kampányban a hazai és a külföldi imázsépítésre. Hiszen, ahogy fogalmazott, a "sikeres külső kommunikáció titka a sikeres belső kommunikáció".

A kampány kommunikációs célcsoportjai
  • A magyar polgárok (köztük a még szellemiekben fejlődő tanulók és diákok, a pályakezdő, egzisztenciaépítő fiatalok és családalapítók, családban élők, illetve a két- vagy többgenerációs családok)
  • A magyarországi média képviselői
  • Külföld (intézmények, határon túli magyarok, média, külföldi polgárok)
  • Hazai minisztériumok, intézmények és vállalatok a versenyszférából
  • "Magyarország, amit a szívedben hordasz"

    Az Index információi szerint a "Magyarország, amit a szívedben hordasz" jelmondattal, áprilisban induló kampány 4,2 milliárdos költségvetésének háromnegyedét azért Magyarországon költik el, mert kiderült: egyetlen külföldi újsághirdetés annyi pénzbe kerül, amennyiből itthon több száz óriásplakát kihelyezhető. Az állami milliárdokat információink szerint újsághirdetésekre, óriásplakátokra tévé- és rádióreklámokra kívánják fordítani. A Happy End 10,7 százalékos vállalkozói díjért vállalta a munkát, ami azt jelenti, hogy több mint 400 millió forint vándorol a Fidesz kampánycégébe.

    "Fontosnak tartjuk a magyarság ismertségének és elismertségének növelését itthon és külföldön, hiszen a kutatások alapján elmondható, hogy a magyar lakosság körében konszenzus van abban, hogy a magyar különösen tehetséges nép. Ezt ékesen bizonyítják az ország eredményei, sikerei - különösen a tudományos élet, a művészetek és a sport terén. Magyarország mindig is büszke lehetett szellemi teljesítményeire, Nobel-díjasaira, feltalálóira, élsportolóira, művészeire, akik itthon és külföldön öregbítették teljesítményeikkel hazánk jó hírnevét" - írják a Happy End által elnyert tenderről.

    "A kampánynak megfelelő, nem öntelt, ám kellően magabiztos hangnemben fontos meggyőznie hazánk és a világ polgárait arról, hogy társadalmunk aktív, dinamikus, gyorsan fejlődő; a magyar intelligens, kreatív, újító szellemű és talpraesett, tehetséges és optimista nemzet" - zárul az ismertető.