Werber ingyen tanácsaira is számít a KKK új vezetője

2003.12.08. 11:39
Ebben az évben már nem szervez semmilyen reklámkampányt, a néhány hónapja új vezető által irányított Kormányzati Kommunikációs Központ. Lévai Gábor az Indexnek úgy nyilatkozott: a kommunikációs tenderen nyertes Leo Burnett, Európa Tervet reklámozó ötletei egészében nem, részben azonban megvalósulnak majd. Ilyen lehet például az autópályaépítés népszerűsítése. A megújuló KKK új helyre költözött, s bár volt a személyi állományban fluktuáció, nem emelkedett a létszám.
Lassan befejeződik a Kormányzati Kommunikációs Központ újjászervezése - nyilatkozta az Indexnek Lévai Gábor, a KKK-t irányító helyettes államtitkár, akit október elejével neveztek ki, Simkó János utódjául. Lévai, aki eddig nem nyilatkozott elképzeléseiről a sajtónak, megerősítette az Index információit, miszerint formailag is egy helyre költözik e szervezeti egység. Az átalakítási munkálatokra a kancellára sajtóirodájának korábbi tájékoztatása szerint csaknem 15 millió forintot fordít a MeH.

A kis- és középvállalkozós kampány
A gazdasági tárca közbeszerzési pályázatán a Saatchi&Saatchi nettó 160 millió forintos megrendelést nyert el. A kiírás szerint a kormányzati megbízást a GKM imázserősítésére, a kis- és középvállalkozások európai felkészítését segítő kampány elkészítésére, a vállalkozások számára kiírt pályázatok ismertetésére, valamint a GKM hitel- és tőkeprogramjainak megismertetésére és népszerűsítésére írták ki. A Saatchi&Saatchi vezetője, Paksy Zoltán az Index kérdésére elmondta, hogy a januárban induló kampány lépésről lépésre halad, ezért egyelőre a kis- és középvállalkozók számára kiírt pályázatok bemutatása lesz a fő célkitűzés.
Lévai Gábor az Indexet arról tájékozatta, hogy novemberben köttetett meg a Leo Burnett-tel a négyszázmilliós kommunikációs tender nyertesével a szerződés, így a kampányok legkorábban a jövő év elején indulhatnak. A cég pályázata egyébként az összes jelentkezőjével együtt nyilvánosságra került a kancellária honlapján. A vállalkozások mintafeladata az Európa Terv reklámtervének elkészítése volt. A helyettes államtitkár szerint a mintafeladatként készült kommunikációs kampány egészében biztosan nem valósul meg, részelemei azonban várhatóan.

A kommunikáció középpontja lehet például az Európa Terv részét képező útépítések népszerűsítése. De arról, hogy e mellett milyen intézkedéseket, vagy döntéseket fog a kormány fizetett hirdetésekben népszerűsíteni, Gál J. Zoltán kormányszóvivővel, illetve Braun Róbert helyettes államtitkárral kell egyeztetnie.

"Ron Werberrel nem állunk szerződéses kapcsolatban" - reagált felvetésünkre a kommunikációs központ vezetője, leszögezve ugyanakkor, hogy elismert szakemberként mások mellett az ő véleményére is ad, de ezekért a tanácsokért a kancellária egy forintot sem fizet.

A megújuló Kormányzati Kommunikációs Központ a tárcák kommunikációját nem fogja a jövőben sem irányítani, az egységes kormányzati kommunikáció jegyében azonban továbbra is feladat lesz azok koordinálása. Annyi mindenesetre bizonyos, hogy nagyobb lesz az összhang a kormány, a minisztériumok, illetve a kormánypárti parlamenti frakciók között. "A cél, hogy azonos legyen a dallam, s különböző a szólam" - fogalmazott a helyettes államtitkár.