Lassan halad a Malév-vizsgálat

2000.07.11. 15:17
Az Index információi szerint egyre nyilvánvalóbb, hogy a Malév 260-as szaloniki járatának nemrégiben bekövetkezett ,,majdnem-balesetét" nem a TU-154-es hibája okozta. Ennél többet egyetlen illetékes sem kívánt mondani lapunknak, ugyanakkor sokan hangsúlyozták: indolokatlannak tartják a TU-154-esekkel szemben lassan kibontakozni látszó ,,kampányt". Időközben kiderült: a kiszemelt hamburgi bázis nem alkalmas a keleti gépekkel történt események elemzésére.

A Malévnek hat TU-154-ese van, ezek közül egy éppen nagyjavításon tartózkodik, a másik pedig Szalonikiben vesztegel, miután nemrégiben csak másdoszorra tudott leszállni a görög város repterén, s - valószínűleg az első landoláskor - igen komolyan megsérült.

Mint megtudtuk, a légitársaság másik négy, ugyanilyen típusú gépét alapos ellenőrzésnek vetik alá, de ezeket egyébként is gondosan karban tartják.

Az Index információi szerint igencsak húzódik a közös görög-magyar vizsgálat is, amely a szaloniki eset elemzésével foglalkozik. A görögök ugyanis nem értesítették a Malévet arról, hogy megkezdték volna a fekete doboz vizsgálatát. Ez a mérőszerkezet rögzítette a pilótafülke hangjait, valamint a gép műszereinek állását is az incidens alatt.

A szaloniki légügyi hatóság ragaszkodott ahhoz, hogy Németországban, semleges területen vizsgálják meg a fekete dobozt, időközben viszont kiderült, hogy a kiszemelt hamburgi bázis nem alkalmas a keleti gépekkel történt események elemzésére.

Más esetekben - ha nem Oroszországban - akkor gyakran Magyarországon vizsgálták ki a keleti gyártmányokkal előforduló incidenseket, most azonban, miután az érintett felek egyike és pilóta is hazai, ez a megoldás nem kerülhetett szóba.

Mint megtudtuk, a Malévet mindeddig nem tájékoztatták a görög vizsgálóbiztosok arról, hogy hol és miként folytatják a szaloniki eset tisztázását.