Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Hűtlen kezeléssel gyanúsítják a MÁV Cargo vezetőjét

Hűtlen kezelés gyanújával kedden előállította a rendőrség a MÁV Cargo jelenlegi vezetőjét, illetve két, egykori vezető beosztású MÁV alkalmazottat. A nyomozók szerint törvénysértő módon, hulladékként adtak el 2000 darab, még működő, vagy kis javításra szoruló vasúti teherkocsit még 2002-2003-ban. A kár több mint egymilliárd forint. A MÁV Zrt. kedden rendkívüli MÁV Cargo közgyűlést hív össze.

A rendőrségnek még 2007. május közepén jelezte egy országgyűlési képviselő, hogy olyan információja van, miszerint a MÁV-nál 2000 darab, jó, vagy kisebb javítást igénylő vasúti kocsit adtak el, vélhetően törvénysértő módon, tájékoztatott a Budapesti Rendőr-főkapitányság. Az MTI információi szerint Szép Béla, MSZP-s képviselő tett feljelentést a rendőrségen.

A nyomozók megállapították, hogy a 2000 tehervagont indokolatlanul, hulladékként értékesítették. A társaságnak ezzel több mint egymilliárdos kára lett. Több tanút, igazságügyi közlekedési- jármű és vasútgépészeti szakértőt hallgattak meg. Az adatok birtokában kedden előállítottak és hűtlen kezelés miatt gyanúsítottként hallgattak ki három embert. Maga az üzlet - mint a MÁV későbbi tájékoztatásából kiderül - 2002-2003-ban jött létre.

A MÁV közlése szerint az egyik előállított a MÁV Cargo jelenlegi vezetője, illetve két volt MÁV vezető. A MÁV ZRt. vezérigazgatója ezért keddre rendkívüli MÁV Cargo közgyűlést hív össze. Ezen azokat az intézkedéseket kívánják megtenni, melyek biztosítják, hogy a MÁV Cargo szokásos üzletmenete ne sérüljön. A vasúttársaság tájékoztatása szerint a mostani nyomozás nem függ össze a MÁV Cargo ZRt. alapításával, működésével és a privatizációjával sem. A MÁV Cargo 2006 január 1-én kezdte el működését.

A fentiekről a MÁV Zrt. vezetése értesítette a Rail Cargo Austria konzorciumot és tájékoztatta a közlekedési tárca vezetőjét, aki tudomásul vette a MÁV intézkedéseit.

A rendőrség hivatalos közelménye úgy fogalmaz, hogy "egy 44 éves és egy 57 éves budapesti illetőségű, valamint egy 63 éves szolnoki illetőségű férfi ellen" folyik eljárás, a Független Hírügynökség híre sem nevez néven senkit.

Egyértelműnek látszik azonban, hogy Kovács Imréről, a MÁV Cargo 44 éves vezérigazgatójáról van szó. Az Index információi szerint a másik két előállított Orosz D. Balázs egykori jogi igazgató és Lékai Gusztáv, aki a társasági szolgáltatás és irányítás főigazgató elnevezésű posztot töltötte be a vasútnál évekkel ezelőtt.

A két személy kulcsszerepet játszott minden idők legbotrányosabb MÁV-os közbeszerzésében, a villamos motorvonatok tenderében. Lékai a pályázatokat elbíráló bizottság vezetője volt, Orosz pedig tagja volt a testületnek és a döntést követő hosszas jogi eljárásban is képviselte a vasúttársaságot. 2005. végén egyszerre mentették föl őket beosztásukból, állítólag a tender miatt.