Zöld utat kapott a 4-es metró
Az első fokon kiadott környezetvédelmi engedélyt a nyár végén megfellebbezte a Levegő Munkacsoport és egy Thököly úti lakosokat tömörítő civil szervezet. A zöldek szerint ugyanis a drága metró helyett inkább a felszíni tömegközlekedést kellene fejleszteni, míg az ingatlantulajdonosok egy kártérítési alapot szerettek volna biztosítékként.
A környezetvédelmi engedély hiányában a metróberuházás több hónapot csúszott. Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője az InfoRádiónak elmondta, hogy a következő lépés a vasúthatósági engedély beszerzése lesz. Ez utóbbi dokumentum aláírása után írhatja ki a társaság a kivitelezői pályázatokat.
A 4-es metró építéséhez azonban még a finanszírozásról szóló szerződést is meg kell kötni az államnak és a fővárosnak. Demszky Gábor főpolgármester az Info Rádiónak úgy nyilatkozott, hogy mivel minden kérdésben sikerült megegyeznie a főváros és a kormány képviselőinek, a kontraktust ezen a héten parafálhatják Medgyessy Péter miniszterelnökkel.