Plakátcserével lép újabb szakaszába a Fidesz kampánya
További Belföld cikkek
- Olyat tett az Üllői úton egy mercis, amitől megállt a forgalom
- Tömeges elbocsátás zajlik a főváros marketingcégénél
- Megszólalt az ügyészség a Till Tamás meggyilkolásával gyanúsított férfi letartóztatásáról
- Kijöttek az adatok: csaknem 20 ezren fordultak orvoshoz a múlt héten
- Csak óvatosan a Budai alsó rakparton, ha nem figyel, könnyen büntetés lehet a vége
Az MSZP októberi kampánykezdése alaposan felborította a Fidesz kampánystartégiáját. A nagyobbik ellenzéki párt kénytelen volt már tavaly év végén elindítani saját kampányát, és bevetni a 2006-os választási győzelmüket megteremteni hivatott fő mondanivalót, a változást.
Előbb élek rosszul, azután akarok változtatni
A hirtelen jött, és az ellenzéki párt terveit felborító időpontcsúszás azt is jelentette, hogy a startégák által felállított menetrend felcserélődött. A Fidesz előbb jött ki a Változás szlogennel, és csak azután, egy hónapja a Rosszabbul élünk kampánnyal. A logikai bukfencet, a megbolygatott választási menetrendet csak márciusra sikerült az eredeti tervekhez idomítani. Információink szerint a mostanáig tartó, a munkanélküliségre, a szívgyógyszerek árának emelkedésére, a gázáremelésre emlékeztető kampányt a héten felváltja egy új plakátsorozat.
A már ismert Változás feliratú plakátok mellett a Fidesz újabb frontot nyit, és feltűnik az új szlogen is: a Na, ezt jól megcsinálták (válaszul arra, hogy az MSZP a kormány által teljesített ígéreteket propagáló Megcsináltuk feliratú plakátokkal borítta be az országot). A plakátok a tervek szerint szerdán jelennek-jelentek meg országszerte. Rogán Antal, a Fidesz kampányfőnöke szerdai sajtótájékoztatóján arra hívta fel a figyelmet, hogy az utóbbi két hónapban tovább növekedett a munkanélküliek száma, a szívgyógyszerek és a gáz ára.
Előre tudtak róla
A plakátok ugyan csak szerdán kerültek az utcákra, az MSZP szerdai sajtótájékoztatóján már reagált is rájuk. Simon Gábor MSZP-s választmányi elnök szerint az, hogy politikai ellenfeleik a Rosszabbul élünk feliratú plakátokat lecserélték, azt bizonyítja, hogy nem is volt igaz a Fidesz állítása.
A történethez tartozik az is, hogy nem csupán az MSZP borította fel a Fidesz terveit, de a Változás és a Rosszabbul élünk jelszó a választók körében sikeresnek bizonyult, és alig kimutathatóan bár, de a Fidesz népszerűségének növekedését idézte elő. A februári közvéleménykutatási-adatok szerint ez kereszülhúzta a szocialisták februári kampánymenetrendjét. Az MSZP miniszterelnök-jelölő és programot hirdető kongresszusa előtt a kormányfő és tanácsadói kénytelenek voltak az elmúlt négy év sikereit bemutató kampány helyett harcosabb mondanivalóval a közvélemény elé állni.