Verseny lesz
A kormánynyilatkozatok versenyt ígértek, ennek több formája is van, mondta el a lapnak nyilatkozva Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója. Ezek egyike a zárt meghívásos tender, amelyre a Népszabadság információi szerint az osztrák Strabag, a francia Colas-csoport tagja, az Egut, az ugyancsak francia érdekeltségű Hídépítő Rt., valamint a Betonút Rt. kapott meghívást.
A Vegyépszer nem
Nem hívták meg a tenderre az Orbán-kabinet autópálya-építéseit levezénylő Vegyépszer Rt.-t, az indoklás szerint azért, mert a cég a Betonút Rt.-vel már korábban tett ajánlatot a munkálatok elvégzésre. A napilap értesülései szerint azonban nem biztos, hogy az elbírálásnál a Vegyépszer ajánlatát is figyelembe veszik.
Egy nappal a határidő előtt
A július 12-én kiírt tender feltűnően rövid, 12 napos határidőt szabott az ajánlatok leadására. Ennek az az oka, hogy július 25-től a közbeszerzési törvény hatálya kiterjed majd az autópálya építésekre is. A parlament kedden fogadta el a közbeszerzési törvény módosítását, eszerint az Magyar Fejlesztési Bankra (MFB) és az irányítása alá tartozó társaságokra is kiterjeszti a közbeszerzési törvényt - amennyiben a módosítást még szerdán közzéteszik, akkor is legkorábban nyolc nappal később, július 25-én léphet életbe a módosítás.
A Nemzeti Autópálya Rt. annak ellenére egyeztetett a tender kiírásáról a gazdasági és közlekedési minisztérium vezetőjével, hogy a közbeszerzési törvény módosításának életbelépéséig az MFB autópálya-építéseinek felügyeletét a Miniszterelnöki Hivatalt ellenőrző miniszter gyakorolja