További Belföld cikkek
- A MÁV hibájából maradt el egy színházi előadás Győrben
- Székely János püspök: Az ünnep az egy kincs, és ezt mindenki érzi
- A Madách Imre Gimnázium leváltott igazgatója szerint az iskolai mobiltörvény abszolút hungarikum
- Felsővezetéki hiba és több járműhiba is volt a MÁV-nál vasárnap reggel
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
A bizottság formai okokra hivatkozott
A testület keddi határozata szerint a közbeszerzési eljárásban született döntésért és a szerződés megkötéséért a BKV a felelős, tehát a főpolgármester ügyfélképességgel nem rendelkezik az ügyben. Ezen felül a testület azt is leszögezi, hogy Demszky a törvényes határidőn túl nyújtotta be a kérelmét, így a testület megfogalmazása szerint a kérelem érdemi vizsgálatának eljárás jogi akadálya volt.
Demszky ,,érdemi döntést" sürget
A főpolgármester szerint azonban a döntőbizottság érdemben nem vizsgálta az eljárás jogszerűségét. A főpolgármester korábbi felkérése alapján a legfőbb ügyész hivatalból kérte a döntőbizottság eljárását, a versenyhivatal elnöke pedig úgy nyilatkozott: ha a döntőbizottság formai okokkal utasítja el a döntést, ugyancsak fontolóra veszi az eljárás hivatalból való kezdeményezését. A kérelem elutasításának indokai a legfőbb ügyészre és a versenyhivatal elnökére nem érvényesek.
Azzal, hogy a BKV kedden aláírta a szerződést, a főpolgármester szerint kikerülte az esetleges jogorvoslat lehetőségét, az aláírás ugyanakkor ellentétes a várost vezető koalíció megállapodásával is, mely a döntőbizottságnak a jogszerűséggel kapcsolatos érdemi döntésétől teszi függővé a szerződés aláírását.
A végső szó a németeké
A BKV a mai döntést követően a Hannover által kiírt közbeszerzési eljárásban rögzített határidő utolsó napján, március 14-én eljuttathatja a BKV ajánlatát Németországba. Ezt követően Hannovertől függ, hogy kinek adja el a számára feleslegessé vált villamosokat. Amennyiben a BKV nyer, úgy a németek szeptember végétől jövő év márciusáig leszállítják a 68 felújított, s egy év garanciával rendelkező villamost Budapestre.
A villamosok nem felelnek meg a magyar szabványnak
A közlekedési tárca a közeljövőben hoz döntést arról, hogy a BKV kérelmére módosítja-e az országos vasúti szabályzatot - nyilatkozta az Indexnek Nagy Béla, a közlekedési minisztérium vasúti főosztályának helyettes-vezetője. A közlekedési vállalat azért fordult a minisztériumhoz, mert a magyar szabályzat szerint legfeljebb 60 centiméter lehet a villamosok padlómagassága, míg a hannoveri járműveké meghaladja a 90 centimétert. Nagy szerint egyébként nincs különösebb műszaki akadálya a módosításnak, mivel bizonyos átalakításokkal a magasabb padlószint okozta problémák megoldhatóak.