További Belföld cikkek
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
Negyven villamost vásárolna a főváros
A villamospark felújítására a fővárosi önkormányzat megbízásából a BKV nemzetközi versenytárgyalásokat folytat, amelynek eredményhirdetése 2003 első negyedévében várható. A főpolgármester elmondta, hogy az újonnan beszerzendő 40 korszerű, komfortos, alacsonypadlós villamosokat, amelyeket a mozgáskorlátozottak és a babakocsival közlekedő utasok is kényelmesen használhatnak majd, várhatóan 2004 és 2006 között helyezik üzembe. Állítása szerint ezek lesznek majd Európa legkorszerűbb és leghosszabb, 54 méteres szerelvényei.
A Magyar Hírlap információi szerint a szállításra jelentkezők közül az Alstom, a Bombardier és a Siemens van még versenyben. Köztük versenytárgyalás dönt majd.
Meghosszabbítják az 1-es vonalát
A főpolgármester beszélt a külsőbb körúton, a Hungária gyűrűn járó 1-es villamos déli meghosszabbításáról is. A jelenleg a Lágymányosi híd pesti hídfőjénél véget érő vonalat - miután áthalad a már a híd építésekor előkészített, évek óta kihasználatlan pályatesten - szerinte a Fehérvári útig kellene elvinni, mégpedig egyenesen, a Hamzsabégi úton. Az így a 4-es metró Budai Skálánál létesítendő, Bocskai út nevű állomásához csatlakozó járat kiszolgálná az új metrót.
Demszky szerint az még nem dőlt el, hogy a szerelvények bekanyarodnának-e a Fehérvári útra, vagy a Hamzsabégi út és a Fehérvári út kereszteződésétől aluljárón lehetne megközelíteni a metróállomást.
|
A vágy villamosa
Közben a fővárosi fejlesztési terveket megirigyelve öt vidéki nagyváros kér a budapestivel azonos elbírálást a kormánytól - értesült a Népszava. A kormányzatnak azt a döntését kifogásolják, miszerint az állam átvállalja a BKV 33 milliárd forintos hiteltartozását és visszatérítendő támogatását a csődközeli helyzet felszámolása érdekében, de a vidéki közlekedési vállalatokét nem.
Az öt nagyvárosban ugyancsak önkormányzati tulajdonban működik a közlekedési vállalat, ezért közös indítványban szorgalmazzák a fejlesztési célú hitelek állami kiváltását. Toller László pécsi polgármester, MSZP-s parlamenti képviselő sajtónyilatkozata szerint Pécs, Debrecen, Szeged, Miskolc és Győr közös indítványa mintegy ötmilliárd forint forrásigényű lesz.