733 ezer látogatás áráért hirdeti a vizitdíjat a kormány
Kedden indult és március 4-ig tart a Miniszterelnöki Hivatal és az Egészségügyi Minisztérium közös tájékoztató akciója a vizitdíj bevezetéséről. A 220 millió forintba kerülő kampány célja, mint a MeH OS-en keresztül nyilvánosságra hozott közleményéből kiderül, hogy "mindenki pontosan tisztában legyen azzal, milyen esetekben, mennyit és milyen módon kell fizetni az orvosnak.".
Vizitdíj, vizitdíj, vizitdíj
A kampány felhívja a figyelmet a február 15-étől fizetendő vizitdíjra, pontos tájékoztatás ad a mentességekről és kedvezményekről is, olvasható a közleményben. A tájékoztatás csatornái a nagyobb országos rádiócsatornák, valamint az országos és megyei napilapok.
Négymillió példányban tájékoztató kiadvány is készül, amely február utolsó, március első napjaiban kerül a levélszekrényekbe. Az Egészségügyi Minisztérium 23 kórházban állít fel információs pontot, ahol a betegeknek segítenek a vizitdíjjal kapcsolatban.
Vizitdíj, vizitdíj, vizitdíj
Egy nappal a vizitdíj bevezetése előtt kezdik terjeszteni azokat a plakátokat is, amelyeket az összes háziorvosi rendelőbe, járóbeteg-szakellátási helyre és kórházba eljuttatnak. A háromféle plakát mindegyikéből nyolcezer példányt készített az Egészségügyi Minisztérium. A házorvosok tájékoztatását szolgálja az a hétezer kiadvány, amit az Országos Alapellátási Intézet készített.