Fizessen az E.ON a téli áramkimaradásokért
Megtévesztő tájékoztatást adott a fogyasztóknak és nem az üzletszabályoknak megfelelően járt el a januári üzemzavarok elhárítása során az E.ON, állapította meg a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
Az áramszolgáltató korábban a rendkívüli időjárásra hivatkozott a januári áramkimaradások idején, amikor több tízezer háztartás maradt áram nélkül Somogy, Vas és Zala megyében.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet megkereste az Országos Meteorológiai Szolgálatot, hogy nyilatkozzon arról, a kérdéses időszakban az áramkimaradással érintett területeken fennállt-e a rendkívüli időjárási körülmény.
Az OMSZ tanulmányában vizsgálta az adott területeken a hőmérsékleti, csapadék-, szél- és hóviszonyokat, ezek alapján - a vizes, tapadó hó ellenére - nem nyilvánította rendkívülinek az adott időszak időjárási körülményeit. A fogyasztóvédők szerint így a rendkívüli időjárás nem lehetett oka a szolgáltatás kimaradásának.
A FEOSZ még februárban indított pert az E.ON ellen, a Győri Városi Bíróság 2009. május 6-án tárgyalja először az ügyet. A FEOSZ álláspontja szerint az áramszolgáltató szerződésszegést követett el, így a kártérítési kötelezettség mellett ötezer forint, 36 órás áramkimaradás után pedig 15 ezer forint kötbérfizetési kötelezettség is terheli a szolgáltatót.
A szövetség bízik abban, hogy az E.ON a per jogerős befejezése előtt önként fizet a károsult fogyasztóknak.