Márkavédelem
A filmsztárról elnevezett sör gyártása az oregoni sörfőzők egyik nagy öregétől, Jerome Chicvarától származott. A Portland Brewing Co. vezérigazgatója januárban még azon értetlenkedett, hogy a kaliforniai cégeknek hogy nem jutott eszébe a termékkapcsolás.
Mostanra azonban megbánhatta már döntését, mi több, ha előzetesen tájékozódik, talán bele se fog az ötlet megvalósításába - írja a BBC. Schwarzenegger szigorúan védi hírnevét, ügyvédei rendre lecsapnak a sztár nevét jogosulatlanul használókra. A póruljártak között van autókereskedés, üdvözlőkártya-gyáros és játékautomata-gyártó is.
Jótékony szigor
A szigorú márkanév-védelem a színész-politikus tanácsadói szerint nem a pénzről szól. Schwarzenegger még 175 ezer dolláros kormányzói fizetését is visszautasította, a jogsértőktől szerzett kártérítések nagy részét jótékonykodásra fordítja.
"Nem szabad elkoptatni a kormányzó nevét" - nyilatkozta a BBC-nek Rob Stutzman, Schwarzenegger kommunikációs tanácsadója. Ha a kormányzó neve egy sor terméken megjelenik, "elveszítjük azt az előnyt, amit amúgy élveznénk" - mondta. "Ez a marketing alapszabálya" - tette hozzá.