További Chart cikkek
Azt nem volt nehéz kigyűjteni, hogy 2013 és 2018 között mely utakon volt a legtöbb baleset, hiszen csak össze kellett adni az adatokat. A sztrádákat kivettük a felsorolásból, mert egy teljesen más szintet képviselnek.
Az összesített adatok szerint messze a (Budapest-Szolnok-Debrecen közötti) 4-es úton történt a legtöbb baleset, hat év alatt összesen 1188.
Ezen az úton legutóbb pénteken is történt egy halálos baleset, de a 4-es út szerepel a legtöbbet a baleseti hírekben is.
Ezt a főutat követi leszakadva másik négy út, ahol hasonló nagyságban történtek balesetek:
- az 1-es Budapest-Győr-Hegyeshalom között (693),
- a Budapesttől Miskolc felé haladó 3-as (679),
- a 47-es (661), egy tiszántúli másodrendű főút is, amely három megyét és azok megyei jogú városait köti össze: Hajdú-Bihart, Békést és Csongrádot.
- és a Veszprém irányába tartó 8-as út (606).
Ez azonban nem ad elég jó összehasonlítási alapot, hiszen a forgalmasabb utakon számszerűen több balesetnek kell történnie valószínűség szerint, mint a kisebb forgalmú utakon. Ezért összehasonlítottuk az utakat forgalomarányosan (az út hosszát is figyelembe vevő forgalmi teljesítményt alapul véve), azaz megnéztük a halálos baleseteket évente, átlagosan, egymillió autónak megfelelő járműre vetítve.
Veszélyes főutaink
balesetek forgalomarányosan az elmúlt hat évben
Legveszélyesebb
30 balesetnél több
Veszélyes
20 és 30 baleset között
25
24
1
3
82
86
4
7
8
5
71
47
51
67
61
6
Kevéssé veszélyes
10 balesetnél kevesebb
39
37
26
23
Könnyű, súlyos és halálos balesetek
évente, átlagosan, egymillió autónak
megfelelő járműre vetítve az elmúlt
hat év baleseti statisztikái alapján.
12
15
14
48
13
88
89
72
42
87
62
73
64
45
63
43
57
58
forrás: KSH baleseti statisztika 2013-2018, Magyar Közút Nonprfit Zrt.: Az országos közutak 2017. évre vonatkozó keresztmetszeti forgalma.
Veszélyes főutaink
balesetek forgalomarányosan
Legveszélyesebb
30 balesetnél több
25
1
3
4
7
5
47
61
6
Könnyű, súlyos és halálos balesetek
évente, átlagosan, egymillió autónak
megfelelő járműre vetítve az elmúlt
hat év baleseti statisztikái alapján.
Veszélyes
20 és 30 baleset között
24
82
86
8
71
51
67
Kevéssé veszélyes
10 balesetnél kevesebb
39
37
26
23
12
15
14
48
13
88
89
72
42
87
62
73
64
45
63
43
57
58
forrás: KSH baleseti statisztika 2013-2018,
Magyar Közút Nonprfit Zrt.: Az országos közutak 2017. évre vonatkozó keresztmetszeti forgalma.
Veszélyes főutaink
balesetek forgalomarányosan
Könnyű, súlyos és halálos balesetek évente, átlagosan,
egymillió autónak megfelelő járműre vetítve az elmúlt
hat év baleseti statisztikái alapján.
Legveszélyesebb
30 balesetnél több
25
1
3
4
7
5
47
61
6
Veszélyes
20 és 30 baleset között
24
82
86
8
71
51
67
Kevéssé veszélyes
10 balesetnél kevesebb
39
37
26
23
12
15
14
48
13
88
89
42
72
87
62
73
64
45
63
43
57
58
forrás: KSH baleseti statisztika 2013-2018,
Magyar Közút Nonprfit Zrt.: Az országos közutak 2017. évre
vonatkozó keresztmetszeti forgalma.
Veszélyes főutaink
balesetek forgalomarányosan
Könnyű, súlyos és halálos balesetek évente,
átlagosan, egymillió autónak megfelelő
járműre vetítve az elmúlt hat év baleseti
statisztikái alapján.
Legveszélyesebb
30 balesetnél több
25
1
3
4
7
5
47
61
6
Veszélyes
20 és 30 baleset között
24
82
86
8
71
51
67
Kevéssé veszélyes
10 balesetnél kevesebb
39
37
26
23
12
15
14
48
13
88
89
42
72
62
87
64
73
45
63
43
57
58
forrás: KSH baleseti statisztika 2013-2018,
Magyar Közút Nonprfit Zrt.: Az országos közutak
2017. évre vonatkozó keresztmetszeti forgalma.
Veszélyes főutaink
balesetek forgalomarányosan
Könnyű, súlyos és halálos balesetek évente,
átlagosan, egymillió autónak megfelelő
járműre vetítve az elmúlt hat év baleseti
statisztikái alapján.
Legveszélyesebb
30 balesetnél több
25
1
3
4
7
5
47
61
6
Veszélyes
20 és 30 baleset között
24
82
86
8
51
71
67
Kevéssé veszélyes
10 balesetnél kevesebb
39
37
26
23
12
15
14
48
13
88
89
72
42
62
87
64
73
45
63
43
57
58
forrás: KSH baleseti statisztika 2013-2018,
Magyar Közút Nonprfit Zrt.: Az országos közutak
2017. évre vonatkozó keresztmetszeti forgalma.
Itt már átrendeződik a sorrend. A kisebb forgalmú 6-os út (40 baleset évente) megelőzi a 4-es utat (39,4), feljebb jön a tiszántúli főút, a 47-es (37,9), és bejön a képbe a 61-es másodrendű főút is (37,3), ami Dunaföldvárt köti össze Nagykanizsával Dombóvár és Kaposvár érintésével.
Az évi 30 balesetnél többet felmutató utak tízes listájába még bekerült a 7-es út (36,9) és az 1-es út (36,9), a 3-as út (33,1) és az 5-ös út (33), valamint a BAZ-megyei másodrendű 25-ös út (30).
Halálos főutaink
halálos balesetek forgalomarányosan
Halálos
2 és 4 halálos baleset között
Halálveszélyes
1 és 2 halálos baleset között
25
3
1
33
31
83
81
84
86
4
7
8
51
71
46
44
5
54
47
67
53
6
61
55
66
Nem történt halálos baleset
az elmúlt hat évben
Halálos balesetek évente, átlagosan,
egymillió autónak megfelelő járműre
vetítve az elmúlt hat év baleseti
statisztikái alapján.
14
72
forrás: KSH baleseti statisztika 2013-2018, Magyar Közút Nonprfit Zrt.: Az országos közutak 2017. évre vonatkozó keresztmetszeti forgalma.
Halálos főutaink
halálos balesetek forgalomarányosan
Halálos
2 és 4 halálos baleset között
3
1
86
4
5
47
6
61
Halálos balesetek évente, átlagosan,
egymillió autónak megfelelő járműre
vetítve az elmúlt hat év baleseti
statisztikái alapján.
Halálveszélyes
1 és 2 halálos baleset között
25
33
31
83
81
84
7
8
51
71
46
44
54
67
53
55
66
Nem történt halálos baleset
az elmúlt hat évben
14
72
forrás: KSH baleseti statisztika 2013-2018,
Magyar Közút Nonprfit Zrt.: Az országos közutak 2017. évre vonatkozó keresztmetszeti forgalma.
Halálos főutaink
halálos balesetek forgalomarányosan
Halálos balesetek évente, átlagosan, egymillió autónak
megfelelő járműre vetítve az elmúlt hat év baleseti
statisztikái alapján.
Halálos
2 és 4 halálos baleset között
3
1
86
4
47
5
61
6
Halálveszélyes
1 és 2 halálos baleset között
25
33
31
83
81
84
7
8
51
71
46
44
54
67
53
55
66
Nem történt halálos baleset
az elmúlt hat évben
14
72
forrás: KSH baleseti statisztika 2013-2018,
Magyar Közút Nonprfit Zrt.: Az országos közutak 2017. évre
vonatkozó keresztmetszeti forgalma.
Halálos főutaink
halálos balesetek forgalomarányosan
Halálos balesetek évente, átlagosan,
egymillió autónak megfelelő járműre vetítve
az elmúlt hat év baleseti statisztikái alapján.
Halálos
2 és 4 halálos baleset között
3
1
86
4
47
5
61
6
Halálveszélyes
1 és 2 halálos baleset között
25
33
31
83
81
84
7
8
51
71
46
44
54
67
53
55
66
Nem történt halálos baleset
az elmúlt hat évben
14
72
forrás: KSH baleseti statisztika 2013-2018,
Magyar Közút Nonprfit Zrt.: Az országos közutak
2017. évre vonatkozó keresztmetszeti forgalma.
Halálos főutaink
halálos balesetek forgalomarányosan
Halálos balesetek évente, átlagosan,
egymillió autónak megfelelő járműre vetítve
az elmúlt hat év baleseti statisztikái alapján.
Halálos
2 és 4 halálos baleset között
3
1
86
4
47
5
61
6
Halálveszélyes
1 és 2 halálos baleset között
25
33
31
83
81
84
7
8
51
46
71
44
54
67
53
55
66
Nem történt halálos baleset
az elmúlt hat évben
14
72
forrás: KSH baleseti statisztika 2013-2018,
Magyar Közút Nonprfit Zrt.: Az országos közutak
2017. évre vonatkozó keresztmetszeti forgalma.
Rátérve a súlyosan veszélyes utakra ismét a 4-es út kerül legelőre, ami azt jelenti, hogy forgalomarányosan ezen az úton végződik legtöbbször halállal a baleset.
A 4-es út az egyetlen, ahol forgalomarányosan (egymillió autónak megfelelő járműre vetítve) évente több mint három (3,1) halálos baleset történt az elmúlt hat évben. Halálos útnak számít még az 5-ös és a 6-os út (egyaránt 2,8 halálos balesettel), valamint a 61-es és az 1-es (2,3-2,3), a 47-es (2,2), a 3-as (2,1) és a 86-os (2).
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.
Rovataink a Facebookon