Elkészült az új győri Audi

2012.12.19. 06:58
Az új Audi-gyár építésében eddig több mint háromnegyed részben magyar vállalkozások vettek részt, a konszern itteni beszállítóinak árbevétele idén több mint negyedével emelkedett.

Az autó kész, már csak a finomhangolás van hátra − mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke arról a modellről, amelynek jövőre kezdik meg a sorozatgyártását Győrben. Az új gyárban készülő A3 szedán modellhez a világ számos pontjáról, összességében hétszáz beszállítótól érkezik alkatrész, írja a Napi Gazdaság.

A Magyarországon működő, Volkswagen-konszernnek beszállító cégek árbevétele 28 százalékkal nőtt az idén az előző évhez képest, a beszállított eszközök értéke mintegy 1,5 milliárd euró volt. Az új járműgyárat várhatóan 2013 első félévében adják át. Az Audi az építkezés jelenlegi fázisáig 76 százalékban "támaszkodott" a magyar építőipari vállalatokra. A 900 milliós beruházás során 300 millió euró értékben adtak megbízást a magyar építőipari vállalkozásoknak − emelte ki Faustmann.

Az A3 szedán mellett idővel fokozatosan áttérnek a jelenlegi Audi TT-modellek gyártására is (ezeknek most csak az összeszerelését végzik Győrben). Idén mintegy 39 ezer autót szereltek össze a magyarországi üzemben, ez nagyjából megegyezik a 2011-es számmal. Nemrég fejeződött be az RS3-as modellek gyártása − a 2010-es indításkor azt tervezte a vállalat, hogy ezekből 2500-at szerelnek majd össze, a sportmodell népszerűsége miatt azonban összesen több mint 5500 készült belőle. A motorgyártás területén is rekordévet tudhat maga mögött az Audi, idén ugyanis több mint 1,9 millió hajtómű készült a gyárban, az 1,2 literes négyhengeres benzinestől a négyliteres V8-asig.

A járműgyártás előkészítése mellett a szerszámgyár területét 10 ezer négyzetméterrel növelték, itt a szerszámok mellett karosszériaelemeket is gyártanak és a járműfejlesztő központ is gyarapodott az év során, ma már 35 mérnököt foglalkoztatnak ezen a területen. Idén 42 ezren pályáztak különböző állásokra a vállalatnál, közülük 1500 főt vettek fel. Az Audi egyes aktuális témák kapcsán tárgyal a kormányzattal, ez gyakorlatilag stratégiai együttműködést jelent anélkül, hogy erről formálisan megállapodtak volna a kabinettel.

Az Audi tőkével is beszáll a péri reptér fejlesztésébe, ahol meghosszabbítják a kifutópályát és megteremtik a műszeres leszállás feltételeit is. A repteret alapvetően az audisok utaztatásához veszi igénybe az autógyártó cég, az alkatrészek fuvarozására ez nem lenne versenyképes. Ma már a vasút sem igazán tud versenyebe szállni a közúttal − hangsúlyozta Thomas Faustmann.