Sánta János kiakadt a többi dohánycégre
További Gazdaság cikkek
- Még mindig 400 felett az euró, kezdhetünk aggódni?
- Keresztbe tett ujjal várt erre a kormány, eljöhetett a fordulat
- Hamarosan több tíz milliós bírságokat szabhatnak ki a NAV adóellenőrei
- Kibocsátották a 30 ezer forintos érmét
- Erre mindenképp figyeljen: már az elektromos autókat is „visszatekerik” a csalók
„Ki vagyok akadva: szakmabeliek, és mégis ilyen idióta számokat írnak” – ezt mondta a Figyelőnek Sánta János, a Continental dohányipari csoport elnöke arról, hogy a többi dohánycég szerint mekkora lesz a trafikellátók profitja. A Philip Morris, az Imperial Tobacco és a Japan International Tobacco azok a cégek, amik állításuk szerint nem hallottak az államilag kiválasztott dohánynagykereskedőkről szóló pályázatról, és amik szerint akár 16 milliárd forintot is lehet majd ezzel a koncesszióval keresni, miközben az állami jogért csak 600 milliót fizet majd a Continentalhoz tartozó Tabán Trafik és a BAT.
Sánta a Figyelőnek adott interjújában azt mondta, nem tudja, honnan szedte a konkurencia ezt a számot. Szerinte durván 500 milliárdos a dohánypiac éves szinten, és folyamatosan csökken, ebből pedig szerinte a cigaretta 1,5 százalékos, illetve más dohánytermékek 2 százalékos árrésével számolva 9 milliárd forint marad, a dohányellátók működési költsége 6 milliárd forint.
Szerinte tehát a többi cég éves 6 milliárdos koncessziósdíj-ajánlata az irreális, amit csak úgy lehetne fedezni, ha a multicégek a külföldi nyereségükből raknának át pénzt a magyar zsebükbe. Az is rosszindulatú feltételezés, hogy a trafikosok innentől rá lesznek kényszerítve, hogy a BAT és a Continental termékeit vegyék.
Sánta arról is beszélt, hogy más cégekkel is tárgyalt a Continental a trafikellátás koncessziójáról, de végül a BAT mellett döntött, mert annak Pécsen van gyára, tehát elkötelezte magát Magyarország mellé. Az pedig már a két cég közötti tárgyalás eredménye, hogy a Tabán Trafik kapja meg a haszon kétharmadát. Azt is elismerte, hogy lesznek leépítések a dohányellátó rendszer bevezetése miatt, számításai szerint 2-300 ember veszti majd el a munkáját.
A cégvezető beszélt még arról is, hogy
- Lázár Jánost 2002 óta ismeri, de nem barátok, csak párszor találkoznak évente.
- Nem igaz, hogy ő írta a 2012-es trafiktörvényt, ő csak véleményezte, de ahogy lementette a gépére, valahogy rákerült a neve, ezért tűnt úgy, mintha az ő gépén írták volna.
- Igaz, hogy a Continental-dolgozók és a családtagjaik egy része pályázott trafikra 2012-ben, de ezek nincsenek a cégcsoport irányítása alatt, így nem igaz, hogy a Continental szétnyerte magát a trafikpályázatokon.
- A Napi Gazdaságban azért lett tulajdonos, mert egy interjúban Orbán arra kérte a magyar vállalkozókat, hogy segítsék a jobboldali sajtót, és neki a gazdaság áll közel a szívéhez.
- A lapban 70 millió forintért vette meg a 49 százalékos részesedését, nyereségre pedig csak középtávon számít.
- Tévét, rádiót most nem vesz, azt pedig, hogy a jövő hogyan alakul, majd meglátja.