- Búcsúajándékként ingyen külföldi utat ad az Uber
- A hét, amikor a magyar kisvállalkozók legyőzték az egyik legkeményebb multit
- Versenyeznek a cégek a hoppon maradt Uber-sofőrökért
- Világháború az Uber ellen: máshol így harcolnak a céggel
- Győztek a taxisok és a kormány
- Ennél elegánsabban nem is reagálhatott volna az NFM az Uber kivonulására
- Szomorú, szakítós videóval búcsúzik az Uber. Sírni fogsz
- Kivonul az Uber Magyarországról
Az Uber magyarországi kivonulásával nem szűnik meg a taxisok ellenőrzése, centralizálják, egységes rendszerbe foglalják a személy- és teherszállítás szakmai ellenőrzéseit - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára hétfőn a taxis szervezetekkel folytatott tárgyalást követő sajtótájékoztatón Budapesten.
Fónagy János elmondta, az elmúlt fél-egy év tapasztalatai azt mutatják, hogy össze kell hangolni, egységesíteni kell az ellenőrzést végző intézmények (Belügyminisztérium - BM, Nemzeti Adó- és Vámhivatal - NAV, közlekedési hatóság, NFM) munkáját. Ez szolgálja az utasok védelmét, az egységes ellenőrzési normák kialakítását és lehetőséget ad az illegálisan működő taxisok kiszűrésére, írja az MTI.
Az államtitkár szerint az Uber a magyar piac elhagyásával elismerte, hogy diszpécserszolgáltatással egybekötött taxis szolgáltatást nyújtott. Fónagy azt mondta, másfél-két hónappal ezelőtt a NAV, a BM, az NFM és a közlekedési hatóság közösen tárgyalt az Uber amszterdami képviselőivel. A megbeszélésen azt javasolták a cégnek, hogy kérjen diszpécser engedélyt.
Ehhez minden segítséget fel is ajánlottak a magyar szervek. Az Uber azonban ezt nem tette meg, ugyanis a diszpécserengedély kikérésével adóznia kellett volna. Fónagy szerint Magyarországon sem a cég leányvállalata, sem az amszterdami központ nem fizetett adót, bár azt azért elismerte, hogy az uberes sofőrök egy része magánvállalkozóként fizetett adót.
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke elmondta, hogy a tárgyaláson azok a taxis szervezetek vettek részt, akik évek óta stratégiai partnerei az NFM-nek. Példaként említette a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségét (FuVOSZ), a kamarákat és a nagyobb fővárosi taxis társaságok vezetőit.
Az Uber június 24-én szüntette be tevékenységét Magyarországon, miután életbe lépett a működésüket szerintük ellehetetlenítő jogszabály. Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója sajtótájékoztatón elmondta: a jogszabály nyomán bevonhatják az autósok jogosítványát, elvehetik rendszámukat annak ellenére, hogy minden engedéllyel rendelkeznek. Nem szeretnék ennek kitenni 1200 egyéni és kisvállalkozó autósukat.