Orsolya
7 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Többszáz milliós bírságot kaphat a Ryanair, ha nem szedi magát össze

GettyImages-626093436
2018.08.08. 17:24 Módosítva: 2018-08-08 20:55:53

Százmilliókban mérhető bírságra számíthat az a légitársaság, amit a közelmúlt botrányai után hivatalból kezdett el vizsgálni a kormányhivatal, mert még nem is reagált az eljárás indítására. A másik fapados légitársaság ellen is indítottak eljárást, ők viszont 8 nap haladékot kértek az ügyben - derült ki a TV2 I/I Azurák Csabával című műsorából. 

György István, Budapest Főváros kormánymegbízottja a műsorban elmondta, hogy egymillió forintos eljárási bírságra biztosan számíthat az a légitársaság, amelyik nem válaszol időben a fogyasztóvédelmi vizsgálatot folytató kormányhivatal megkeresésére. A vizsgálatot kezdeményező hatóság vezetője szerint a kommunikáció hiányával csak ront a helyzetén a cég, mert ha nem működik együtt, magasabb bírságra is számíthat. Ez akár több százmillió forint is lehet – mondta György István. A kormánymegbízott azt is elmondta, hogy a hallgatásba burkolózó vállalatnak nincs magyar nyelvű ügyfélszolgálata. Ebből kiindulva, és a vállalat eddigi kommunikációját ismerve a Ryanair lehet az a társaság, amelyik még nem is reagált semmit, a Wizz Air pedig, amelyik haladékot kért. 

Az elmúlt hetekben két fapados légitársaság ellen indult hivatalból fogyasztóvédelmi eljárás Magyarországon. A Ryanair többször csomagok nélkül szállított utasokat a Kanári-szigetekre, a Wizz Air egyes járatai pedig utasfelvételi problémákra hivatkozva sokat késtek az elmúlt időszakban, ráadásul néhány esetben túlfoglalásra hivatkozva az utasok fel sem szállhattak arra a repülőgépre, amelyikre jegyük volt.

A kormánymegbízott azt mondta, hogy a törvény szerint 60 nap áll a hivatal rendelkezésére, de ők szeretnének minél hamarabb pontot tenni az ügy végére. Hogy ez sikerülhet-e, az függ attól is, hogy az egyelőre a hallgatást választó légitársaság mikor válaszol – ha válaszol egyáltalán – a kormányhivatal megkeresésére.