Megszorítások jönnek az Audinál

2019.02.19. 15:29

Átállítanák a termelést az Audi központi üzemében, három műszak helyett csak két műszakban gyártanának autókat Ingolstadtban, tudta meg a Handelsblatt. Az Audi győri üzeme gyakorlatilag szimbiózisban él az ingolstadti gyárral, így a németországi lépés akár a magyar üzemet is érintheti, írta a Portfolio.hu.

Az átállás oka az, hogy az Audi központi üzemében a kapacitáskihasználtság alacsony, így két műszakban is elő tudnak állítani annyi autót, amennyit a mostani kereslet indokol. Mivel az esti műszakban az autógyártó átlagosan 30 százalékos pótlékot fizet az alkalmazottaknak, ez a műszak kifejezetten drága mulatság az Audinak, a vállalat azzal számol, hogy éves szinten több tízmillió eurót spórolhatnak az átállással.

Ahhoz, hogy az ingolstadti üzemben két műszakban megfelelő számú autót elő tudjanak állítani, a takt időt, vagyis az egyes munkafolyamatra jutó időt csökkentenék, ez azt jelenti, hogy a megmaradó két műszakban a mostaninál keményebb munka vár a dolgozókra.

Az Audinál a szakszervezet nemrég komoly sikert ért el, a foglalkoztatás 2025-ig tartó biztosítását érték el, az új vezér, Bram Schot azonban több milliárd eurós költségcsökkentést tervez, ami nyilvánvalóan nem megy majd anélkül, hogy a munkavállalók érdekei sérüljenek.

A Handelsblattnak az Audi szakszervezetének vezetője, Peter Mosch azt mondta, szóban már közölték velük a költségcsökkentési terveket, írásban azonban még nem kaptak információkat. Mosch kijelentette, egyoldalú, csak a munkavállalókra vonatkozó spórolásba nem mennek bele, azt szeretnék, ha a menedzsmentstruktúrát is karcsúsítanák és az Audi egy világos tervvel állna elő.

Az Audi győri üzeme gyakorlatilag szimbiózisban él az ingolstadti gyárral, minden nap vonaton érkeznek az alapanyagok a győri üzembe, a készáru közel harmada teherautón, kétharmada pedig vasúton hagyja el naponta az ellenkező irányba a győri üzemet, így a németországi lépés akár a magyar üzemet is érintheti.